Träning

Fan vilken osäker liten bekräftelsetörstande skit till man jag är.

"Snö blir ju tungt när det blir blött vettu..."
Jag vet inget om snö, eller hus för den delen men en av grannarna stod och pratade med
mig och han hade slängt ett öga på mitt garage och han berättade att han hade skottat av
sitt garagetak då han hade ett platt tak och snö blir ju tungt när det blir blött vettu...
Fan.
Måste jag också skotta av skiten?

I serien Fisken gör oväntade saker så följde nu del 2 i Fisken går till gym.

Jag bestämde mig för att gå på lunchen så jag skottade mig till bilen och drog vid 11:30

ned till byn och Friskis & Svettis gym.

Jag har tränat gymnastik, simning och kampsport tidigare. Alla dessa sporter fokuserar

väldigt mycket på styrka i axlar och rygg och till viss del triceps. Förmodligen var det därför

en "vän" sa till mig att "Du måste ju träna biceps också fattar du väl!".
Fan. Biceps? Det är ju skittråkigt! Det gör bergis ont också!!!



Så jag far på gym
Att träna på lunchen har den fördelen att det inte "stjäl" någon tid av dig.
Nackdelen är att man inte hinner så mycket. Så jag fokuserade på att köra lite rodd
(obligatoriskt) för att få värme, och sedan fokuserade jag på axlar och armar.
Killen på bilden kör lite tyngre än mig men jag gjorde samma övning med hantlar.
Små jävla hantlar. Det visade sig att de vägde 12 kg styck. Jag orkade knappt att
få upp dem på tredje repetitionen.
Fan. Varför skall jag lyssna på folk?

Hemma så jobbar jag klart och sen när det är dags för ungarna att sova så bestämmer
jag mig för att gå och skotta det där garaget i allafall. Grannen kanske har rätt?
Kanske bäst att ta det säkra före det osäkra...
Det tog lite knappt 2 timmar av skottande innan jag kom in igen. Jag var helt slut och
dyngsur av svett. Mina biceps hade gett upp för dagen så jag hade ingen som helst känsel
i armarna. Underarmarna var stenhårda!
Jag kan säga att när en tjej ser mina underarmar och får den där glöden i ögonen och det
där upphetsade leendet så brukar hon 99 fall av 100 vara sjuksköterska.
Fan. Sprutgalningar!


Idag då?

Jo tack! Jag har ont.
Du vet vem du är! Biceps... Sista gången jag lyssnar på några goda råd!


Hur går ER "grusgrop inne i vassen 2010"?

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Finnpajsaren

Hmmm jag hörde också nåt om tung snö på taket och skotta av... tror du det är sant? Är det säkra källor verkligen?

2010-02-02 @ 09:55:15
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: Huskatt

Så vitt jag kan se, kan du nästan räta helt på armen och då kan det inte vara så illa ;)

(självklart ska det vara en riktig flexar-bild nästa gång..)

2010-02-02 @ 10:21:17
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Petra

Jag har hört att tak typ kan rasa sönder pga för mycket snö, så det var nog smart av dig! Är grymt impad av att du orkade också

2010-02-02 @ 11:11:00
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: n'batha

Tak är beräknade för 1 meter snö. Har du mer kan du skotta av det. Särskilt viktigt är detta för de massproducerade radhusen från 70-talet. Man var inte så petig med virkets kvalitét då.

2010-02-02 @ 15:06:12
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Fisken

Finnpajsaren:

Jag trodde det igår. Idag hävdar N'Batha annorlunda. Typiskt.

Huskatt:

Ha, ha, ha! Ja för att jag är ju en sån typisk "flexarkille"..?

Petra:

Du är nog min enda supporter! Hur orkar du ställa dig bakom alla mina dåliga idéer? Tack!

N'Batha:

En METER? Fan då hade jag ju 30 cm till godo ju!

2010-02-02 @ 15:36:31
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: n'batha

Apropå supporter i vardagen. Såg du MIB 2? Jag vill också ha ett skåp med en värld av minivarelser som ser upp till mig som en gud!

2010-02-02 @ 21:30:54
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: H

Med tanke på att det ska komma mer snö är det ju skönt att du har gjort ganska mycket redan.



Sv: Nejdå, det stämmer. Kommer tyvärr inte ihåg var jag hört det men sambon har hört samma sak. Tror även det nämndes under debaklet i "Adam o Gry" när Adam tyckte att det var omanligt att sitta ner o kissa.

2010-02-02 @ 22:01:28
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Doc

Det där ser ut som starka armar om du frågar mig.

2010-02-02 @ 23:12:43
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Fisken

N'Batha:

Nej jag såg den faktiskt inte. Däremot så låter det som en kanonidé!

Själv är jag sugen på en Chewbacka-armé försedd med snöskyfflar om vi ändå får önska fritt.

H:

Adam och Gry? Ha, ha, ha!!! Jag-men-då-så-då-är-det-ju-utan-tvekan-sant... :-P

Doc:

Jag är som popeye. Det är BARA underarmar. :-)

2010-02-03 @ 08:19:08
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Filen

2010 är fitnessåret ju! Inge mer vassbadande för min del ever...

FriskisoSvettis är bra av många anledningar. Det bästa är att jag TVINGAR mig dit på bestämda tider. Typsikt januari, men nu ska jag fan inte ge upp!

Dessutom skotta snö.. fy fabian va JOBBIGT det är. vet inte om jag ska ha det som något positivt eler negativt med att jag för tillfället bor på landet....

2010-02-04 @ 11:01:08
URL: http://villduraderafilen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0