Midsommar 2011

...så kommer det ni alla väntat på till slut.


Dagens outfett:
88,2kg. (lite drygt minus 4kg på ungefär lika många veckor)

Detta har genomförts TROTS att mitt liv arbetar emot mig. Det har under denna period
varit semester med grill och öl, återträff med grill och vin, VIP-speedway med grill och
öl, konferens med grill och vin + något återfall av pizza osv, osv...
För att hitta ett sätt att nå matchvikten utan att ta till idiotimetoder som G.I eller någon
skum pulverdiet som aldrig funkar i längden så valde jag att prata med en granne som
är personlig tränare och utbildad dietist. Hon har arbetat på sjukhuset med att lägga upp
träning och dieter till hjärtsjuka, extremt överviktiga och liknande.

Det första hon frågade mig var om jag kunde tänka mig att gå över till fullkornsgröt eller
havregrynsgröt istället för min nuvarande frukost eftersom det enligt henne var ett bra
sätt att få i sig något som var väldigt fettsnålt men som man ändå kunde träna på?
När jag förklarade att frukost var något som jag åt rätt oregelbundet, typ varannan
månad så tittade hon på mig som om jag vore Hitler...



...så nu äter jag frukost.

Anledningen till att jag fortsätter att stadigt gå ner i vikt är dock min träning!
Jag har nämligen gjort något som varken N'Batha, Huskatt, Ingmarie eller någon
annan träningsbloggare grejar!
Jag har ökat min träningsdos med tusentals procent! (jämfört med för två år sedan)

Det KAN bero på att min träning för ett par år sedan bestod av att åka alpint 4 dagar
om året...

En tjej som VERKLIGEN har gjort en imponerande resa ifrån inte så vältränad till
rejält vältränad är Suzan! Kolla in hennes blogg och få prestationsångest!


/Da fish







Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Grattis Firren. Nu vill vi se porriga bilder på din torso och n'bathas vader:)

2010-08-26 @ 11:46:24
URL: http://https://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: nipe

Aj fan, du ligger alltså redan en sisådär fyra kilo före mig i kampen. Dags att sätta igång alltså. Tack för sporren!

2010-08-26 @ 18:49:11
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0