Kvalitetstid

Nästan varje vecka så läser jag om någon som valt att vara hemma för att få
mer kvalitetstid med sina barn och bara få umgås!


Några tankar om barn
Vi sitter vid frukosten. Det är jag, lilleman som är 5 år samt hans bror som
är 8år. Jag har precis serverat frukost, satt mig ned och öppnat tidningen.

Lilleman: Pappa?
Fisk: Ja?
Lilleman: Vet du?
Fisk: Hmm? nej?
Lilleman: Igår. På bolibompa. Eller på tv i allafall. Jag vet inte om det var på
bolibompa men det var i allafall samtidigt som jag tittade på det. Vet du?
Fisk: Nej?
Lilleman: Då var det en drake. Och en pojke och sen den här pojken han kunde
liksom inte, eller hur var det nu? hmmm...jo pojken gick i skolan. Och alla hans
kompisar var riddare och på bondgården där han bodde där fanns det kor
och sånt. Och ankor.
Fisk: Mmm?
Lilleman: Och en get.

...

Fisk: Mmm...eller Va?
Lilleman: En get!
Fisk: Ok?
Lilleman:  och vet du? Pappa!
Fisk: Ja?
Lilleman: Det var en grön drake. Eller grå? och den kunde flyga. och den sprutade
eld på alla om den var arg. Fast korna var liksom kompisar med draken tror jag
för att de eldades inte i allafall. och sen! och sen! Då...
Hur var det nu då?
Hmmm. Jo då den pojken? Han med Geten?
Fisk: Mmm...
Lilleman: Han? Han? han bodde liksom på en bondgård där det fanns kor. och sen
så var han och träffade massa kompisar som var riddare. och det var en kund.
Fisk: Kung väl?
Lilleman: ja kung. och kungen bodde på ett slott där det fanns en massa riddare
och de riddarna de jagade drakarna. och de hade hästar.
Fast han red på en get. Och då dödade de draken!
Storebror: (tittar upp ifrån gröten) Så var det inte alls!
Fisk: *suck* Hur var det då?
Storebror: Fast jag såg inte hela. Kommer du ihåg Lilleman?
Lillebror: Hmmm? Jag kommer inte ihåg! (Äter sin gröt).

....och så var det dags att skynda sig till dagis och skola.



Hur fasen tänkte de som stannade hemma för kvalitetstid egentligen?
Min teori är att koncentrationssvårigheter är en skyddsmekanik där hjärnan
stänger av efter en viss tid då man inte kommer till poängen.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Tack för att du övertygar mig ytterligare att inte skaffa barn!

2012-03-01 @ 17:54:00
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

Dom där människorna som stannar hemma för sk kvalitetstid, dom sätter sig säkert och kollar på drakprogrammet med geten och pojken och riddarna så att dom ska fatta själva! Så slipper dom höra historien! Sluga jävlar....

2012-03-02 @ 09:05:17
Postat av: Barckman

Du är en klok och god far. Jag skrattade gott eftersom jag känner sönerna någorlunda - de är nämligen rätt lika dig!! Fast du vet nog inte om det.... Att alla andra ibyn tvivlar gör det inte lättare. Men jag vet, att du ÄR far till dina barn, vilket denna dialog bevisar!

2012-03-02 @ 20:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0