I maj, sköna maj.

En annan bra grej som hände i helgen är att tre av Eskilstunas rörigaste enas.


40år
Jag fyllde förra året, och i present fick jag en resa av några av mina äldsta vänner.

I ett halvår helgen satt vi och diskuterade hur vi skulle åka och när. Siktet var helt
inställt på Prag.



Anledningen till valet av resmål var såklart all arkitektur och andra häftiga
kulturyttringar.

Nej jag skämtade bara! Vi skulle åka och titta på Speedway GP. Jag har alltid
velat åka till östeuropa och få uppleva Speedway där det är som störst.
I Polen har förarna polisbevakning på väg in och ut ur arenan och det kan vara
20000-30000 personer på läktaren. Helt galet!


(Fotot föreställer Fredrik Lindgren)


Till slut bestämde vi oss för att titta på Prag i allafall. Årstiden lockade. Att möta
värmen i Prag i maj känns helt rätt!
+ att det finns en del kultur där som jag faktiskt gillar på allvar...



När vi väl bestämt oss så påbörjades århundradets mest komplexa urvalsprocess.
Tre killar i medelåldern som försöker att enas. Det visade sig vara överraskande
dyrt att åka nämligen. Att åka dit på lördagen på billigaste sätt, kolla på speedway,
övernatta och sedan åka hem visade sig kosta 2800:- per pers. Då var det ändå
flyg på sämsta tänkbara sätt tidigt på morgonen med massa mellanlandningar.
Vi vacklade då och började kolla på Polen, Kroatien, Danmark och andra orter som
har speedway GP istället. Inget passade lika bra eller så var det utbokat.

Så började jag att kolla på om man skulle åka någon dag tidigare  för att slippa gå
upp kl 04:40. Det visade sig att prisskillnaden var relativt liten. Alltså så tittade jag
då på vad det skulle kosta att åka hem lite senare OCKSÅ för att slippa gå upp så
himla bakfull tidigt efter speedwayen. Ännu en gång...liten prisskillnad.

Så nu åker vi alltså på torsdagsmorgonen istället och är framme på eftermiddagen

efter en mellanlandning i Tyskland. Sen är vi där så vi kan njuta av kulturen både
torsdag och fredag innan Speedwayen är lördag kväll. Hemresa sker sedan på
måndag morgon. Totalt blir det alltså 4 nätter på femstjärnigt hotell där iofs tre st
män får dela rum + flyg fram och tillbaka. Pris? Med Speedwaybiljetter kommer
det att gå på drygt 4200:- per pers. Så för en merkostnad på 1400:- så fick vi
alltså tre nätter till!

Pilsnern kostar enligt utsaga runt en tia där. I pilsnerns födelseland!!!
Arkitektur! Here i come!



Behöver man pass i Tjeckien?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Jag ska kolla på flytande tjeckisk kultur ikväll.

2012-03-13 @ 12:52:16
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

Pass till Tjeckien - check!



Och Prag är fint. Det är tätt mellan kulturställena, både de arkitektoniska och de mer flytande. Ni kommer att bli SÅÅÅÅÅ fulla....av kultur.



2012-03-13 @ 15:25:32
Postat av: Ingmarie

Di vet väl att man kan få skallebank av för mycket arkitektur?

2012-03-14 @ 06:18:58
URL: http://blog.nemonisimors.com/
Postat av: Petra

När åker vi sa du?

2012-03-14 @ 08:17:09
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: N'batha

Arkitekturen i Prag är av historisk karraktär. Du gillar ju kulturhistoria, eller hur?

2012-03-14 @ 09:12:11
URL: http://www.bungdunger.com
Postat av: Grannfrun

Men åååååh!!! Tjeckisk öl is the shit. Testa Krusovice.

2012-03-16 @ 09:04:01
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: DD

Du twittrar lika ofta som du bloggar....



2012-03-23 @ 12:33:37
Postat av: Grannfrun

where the hell are u

2012-03-27 @ 12:56:13
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: DD

Det går ju inte att komma till kommentarerna på ditt senaste inlägg.... är du blockerad på grund av den otäcka bilden??? ;D



Föresten så kan jag ju erkänna att jag jobbar en hel del jag med och så har jag haft semester, men jag har hunnit med det som bilden visar ändå. Barasåruvetasså ;)



2012-04-12 @ 09:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0