Gå utanför trygghetsboxen

Igår så pressade jag gränserna på mitt normal vardagsliv.


Tack!
Mr B är en fd kollega som jag tyvärr inte hinner umgås med så mycket som jag

själv skulle vilja. Han bor i Stockholm, eller "på ön" som invånarna i denna del

av Stockholm helst säger själva och han är lika busy som jag är...eller som vi

alla är för den delen.

Igår så åkte jag på konsert med honom. Han valde att kalla det date eftersom

vi dessutom valde att äta tillsammans innan. Konserten var på Hovet och det var

ett band som heter Dream Theater. Musikgenren är hårdrock.
Egentligen lät det mer åt det jazziga hållet då de var en bunt rätt avancerade
musiker. Alltså det var hårdrock men mycket tekniskt.
Jazz. Vad hände? Jazz är ju EXAKT den musiksmak som jag för 25 år
sedan som 15 åring sa att jag hellre sköt mig själv än lyssnade på.



Detta är inte min musiksmak. Alls egentligen.
Jag är dock väldigt glad att Mr B lyckades förmå mig att ta en vanlig tråkig onsdag
och göra något oväntat istället för att glo på tv.
Musiken var dessutom mycket coolare än vad jag förväntade mig, och insikten att
jag satt på en konsert bland en hög 50 åringar med svarta kläder och skägg och
njöt av mitt surkaffe slog mig som en kanonkula i solarplexus.
Jag är vuxen nu...
Fan.

Att träffa Mr B var också mycket roligt! Som date var det dock uselt. Inget hångel
och jag fick betala min mat själv.


Vad gör DU för att avbryta vardagstristessen?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Petra

Du fick betala och blev utan hångel? Dumpa honom!



Själv funderar jag på hur svårt det kan vara att slänga ihop ett soffbord på egen hand. Martin Timell klarar det ju, då borde jag också kunna.

2012-01-26 @ 14:03:51
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

hm...inget hångel, ingen date !

Plåga andra ser jag som ett mycket trevligt nöje?

2012-01-26 @ 15:00:12
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: DD

Kan man AVBRYTA tristessen?!?!?!



2012-01-26 @ 19:19:02
Postat av: ullebengtsson

Jag odlar vardagen, vattnar tristessen.

2012-01-27 @ 09:59:32
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: jonna

Jaa du... jag vet inte. Men ibland försöker vi ligga med varandra.

2012-01-27 @ 16:05:40
URL: http://heyjonna.wordpress.com
Postat av: Barckman

Det är jag som var The datee. Jag gillar Dumbas väldigt mycket, men har ni försökt hångla på Hovet nån gång, bland plaststolar och betong och popcornskräp överallt? Inte en romantisk miljö, TROTS skäggiga 50-åringar runt omkring oss. Sen att vi båda är hetero och gillar tjejer är ju en bidraganade faktor till att han fick betala sin mat själv liksom.....

2012-01-28 @ 15:04:46
Postat av: diana

Onanerar, hade jag skrivit om jag vore så fräck, men det gör jag inte för så fräck är jag inte. Faktiskt. Nej seriöst, vet inte. Har inte så mycket tristess.

2012-01-31 @ 18:25:18
URL: http://metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0