Kära dagbok

Jag är frånvarande. Rätt upp i ansiktet!


Ett smakprov på ett smaklöst vardagsliv.
Ingen pizza trots att jag nästan har gravidcravings på det. Vikten ligger rätt
stadigt precis under 90 kg. Enbart en enda liten öl denna helg.
Under melodifestivalen så satt 3/4 delar av familjen som förhäxad och tittade
på bla en rultig tjej i latex, ett pojkband och en orange man.
Jag satt i bastun, njöt av tystnaden  och drack en iskall mellanöl. Jag vann stort!

Jag jobbar som en galning just nu. Trodde i min enfald att jag skulle greja att
vara chef över en organisation och nöja mig med det. Men nej... Jag är igång
och jobbar med lite allt möjligt. OCKSÅ!
Nu känner jag dock att det blivit för mycket så nu har jag börjat att säga ifrån.
Jag har 60 mail i min inbox som jag måste ta tag i bland annat. Jag skall också
lämna in ett anbud till en större upphandling på tisdag vid midnatt.
Så jag gjorde det enda rätta. Jag tog ledigt i morgon.



När du läser detta så befinner jag och min familj oss i Borlänge [bårlaansche]
och åker skidor. Romme Alpin i två dagar är precis vad vi behöver just nu!
Eller...ja, JAG får ju en dag. Jag har ett kundbesök i Borlänge på tisdag + att
jag skall ju lämna in det där anbudet.
Å andra sidan så sitter jag hellre och hamrar på anbudet med ett fjäll i
blickfånget. Det FINNS fördelar med mitt jobb!

Har NI sportlov eller?


/Da fish



Kommentarer
Postat av: DD

Sportlov hade barnen förra veckan. Då passade dom på att vara sjuka och vädret passade på att slå om till "vår", dvs snösmältning. Det blev således ingen skidåkning.... Nu är det måndag igen och då är det jobb igen. Tjohooooo

2012-02-20 @ 09:05:33
Postat av: Jonna

Hej kompis. Bra att du säger ifrån. Du gör helt rätt i att ta ett par dagar i fjällen. Jag jobbar ett par dagar, sen ska jag hem och ha lov utan fjäll.

2012-02-20 @ 10:04:47
URL: http://twitter.com/finnpajsaren
Postat av: Grannfrun

Annica är också i Romme nu.

2012-02-20 @ 13:41:57
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: nipe

Nä, här är sportlov men vi jobbar pga av att vi var i Idre förrförraveckan. Eller vi jobbar inte, maken jobbar, jag har bihåleinflammationsinfluensa eller nåt. Skit. Är Romme bra?

2012-02-20 @ 17:44:52
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Petra

Yes! Eller typ. Jag är ledig till onsdag kväll, två nattpass den här veckan. På fredag kommer elektrikern kl 10 och sätter upp lampor. Jag slutar klockan sju på fredag morgon. Fy fan.

2012-02-20 @ 18:57:31
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Lennart

Borlänge, där finns väl ett stort runt underligt hus har jag för mig? Namnet stod på det, men minns inte vad det stod. Där tappade jag halva avgasröret på min Mazda 323 för drygt 20 år sen. Plötsligt ramlade det bara ner på gatan och rullade iväg.

2012-02-20 @ 19:22:32
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Lfthmn

Jag vill citera min kollega Ola:



"Saj naj!"



Något av det bästa jag lärt mig sedan jag bytte jobb.

2012-02-21 @ 13:11:18
URL: http://19830425.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0