Ironiskt nog

Ibland så känner jag mig missförstådd och inte tagen på det allvar jag förtjänar.


Det finns en anledning
Min sambo vet vad ironi är, men hon hanterar det inte. Detta gör att jag väldigt
sällan använder mig av ironi nuförtiden. Jag berättade detta för en ung kollega
och hon protesterade och sa att hon upplevde mig som väldigt ironisk och som
någon som inte var rädd att skämta om sig själv.
Jag sa då att det kanske inte är så konstigt att jag faller tillbaka till ironi då och
då med tanke på att jag för 12 år sedan tog mig ur ett 10 årigt missbruk av 90-tal.
Kollegan tittade på mig med tom blick frågande blick. Förmodligen för att hon
skolades in på dagis då jag drack hot shot medans jag skrattade åt "vänner".



Jag såg "vänner igår". Nu är det officellt. Nu är även 90-talet en pinsam del av
vår historia. Jag satt och tänkte att deras frisyrer och kläder var pinsamma.
Ändå så har jag en gnagande känsla i magen av att jag kan kanske också har
sett ut så.
Nåväl. Det kunde vara värre. Det kunde ha varit 80-tal.


/Da fish

Kommentarer
Postat av: jonna

Alltså, jag älskar Vänner. Vi hade det på vhs när jag och Henrik träffades (98) och kunde ligga hela dagarna och bara kolla kolla kolla. Nu ba; hinner ett avsnitt varannan vecka kanske. Önskar mig ett par såna dagar ibland, när man kunde ha barnfritt och bodde i hyresrätt. Och var ung pingla.



2012-02-01 @ 15:17:46
URL: http://heyjonna.wordpress.com
Postat av: Tjillevippmorsan

Hahaha- jag skrattar åt dagis kontra hotshots. Jobbar själv med fjunisar och möter ofta den där tomma oförstående blicken när jag relaterar till saker från 90 talet.

Ironi kan man inte leva utan. Punkt på det.

2012-02-01 @ 23:39:05
URL: http://www.livetscirkus.blogspot.com
Postat av: DD

DU! Snacka inte 80-tal. Jag ryser bara jag tänker på att jag och alla tjejkompisarna faktiskt såg ut som äkta kopior av Madonna (google that picture!) som hon såg ut i filmen "Desperately seeking Susanne". OMG! En hel burk hårsprey varje dag, blå kajal, svart nättröja, sjutton armband, tröja som halkade av axlarna och hade pingvinärm, byxor som var "för korta".



och nu kommer det där glassiga modet tillbaka. Vi ska alla se ut som Don Jonsson i Miami Vice. Pastellfärger och vitt......



Tänk om du skulle dra ironin till max och komma till kontoret klädd i vit kostym, rosa tisacha, en sprey tan utan dess like och bruna loafers (utan strumpor på fötterna). Tänk om Fisken. Tänk... ;D



Eller ge oss bara en bild i bloggen. För att alla dina yngre läsare ska få en riktigt bild av dessa grymma årtionden och för att vi gamlingar ska få oss ett rejält asgarv.



2012-02-02 @ 09:10:09
Postat av: ullebengtsson

Minns hur min klasskamrat Ulf höll föredrag på högstadiet. Han rabblade fakta och statistik om beroende. Vi slumrade i bänkarna. Plötsligt smög han in "100% av alla alkoholister är beroende av alkohol". Jag var ensam om att skratta, ensam om att märka det. Ditt inlägg fick mig att minnas denna episod från Jura-tiden.

2012-02-03 @ 10:10:17
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0