Hur var det man gjorde detta nu då?

Efter flera veckors frånvaro...så är jag tyvärr tillbaka och stör.



Slit hit och dit
Jag har sett att några av er hört av er och efterlyst mig här. Jag har också sett
era mail (Live använder jag. Heter dumbasfisken även som mailadress), MSN,
Twitter och någon har till och med skickat sms.
Jag tackar er alla! Så himla snällt av er att höra av er!

Jo jag har ju såklart tillbringat senaste 2-3 veckorna med sånt här:



I wish...




Egentligen har jag jobbat. Ca 50-70 timmar i veckan. Helt galet, och jag VET att
det inte är normalt. Att det inte är friskt och att jag snart kommer att kollapsa.
Jag har alltså knappt hunnit med något sexande alls tyvärr. Inget bloggande
heller och knappt någon Twitter heller.
Mitt i allt så fick jag gallstensanfall. DET var ingen höjdare...alls.
Jag kan ärligt säga att jag aldrig haft så ont. Jag tappade helt kontrollen på mina
magmuskler som krampade så jag knappt kunde andas. Efter några timmar av
olika kontroller så skickade de i mig en spruta i skinkan och berättade att jag om
15 minuter skulle tappa i princip all smärta. Min sambo har berättat att efter 13min
så såg hon i mina ögon att jag försvann. Efter ytterligare 2 minuter så somnade jag.

Jag är spruträdd. Detta hänger ihop med att man trodde att jag hade "blodbrist"
som liten vilket gjorde att jag fick hänga mycket på Lasarettet. Det hette så då.
Det hade något med röda blodkroppar och järnbrist att göra om jag minns rätt?
Poängen är att de tog blodprov på mig. Hela tiden...och det gjorde då sjukt ont!
Sköterskorna tyckte att jag pjoskade så när jag vägrade så kom 3-4st och höll
ned mig helt enkelt så att de kunde ta testet.
FÖRMODLIGEN har min rädsla idag lite med det att göra.
Nu fick jag i vilket fall som helst ta ett jävla test igen eftersom de ville utesluta
andra sjukdomar än gallsten. Ännu en gång fick jag kvitto på att mina värden
är utmärkta. Ännu en gång fick jag bekräftat att blodprov gör helt galet ont att
ta.



Nu så här en vecka efteråt så är halva armen grön. Inte så snyggt.

Ja det var väl det.
NU har jag i vilket fall som helt en hel vecka ledigt. Jag skall vara hemma och
jobba i stället.
Skönt med ombyte!

Är DU spruträdd?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: anneliten

Blodprov gör nog bara ont om fyra sköterskor håller i en hårt :-) Men stackars i alla fall. Och jobba inte så mycket att du inte hinner med/orkar sexet. Nu låter jag nästan som om jag var din mamma. Kanske.

2012-04-01 @ 23:08:37
URL: http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Nej jag är inte spruträdd - längre... Men det är klart det är inte så kul när de inte hittar en bra åder i armvecket. Ha ett skönt påskjobbarlov! ;-)

2012-04-02 @ 09:11:48
Postat av: Grannfrun

Stackars liten.... =(



Inte ett dugg spruträdd...

2012-04-02 @ 11:27:50
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Galet spruträdd. 4-5 vuxna höll ner mig på n brits, min mamma fick inte vara med för att jag inte skulle daltas med och en sköterska väste "tror ni hennes hjärta klarar det här?". Provtagning inför hjärtoperation. Jag var 6 år.

2012-04-02 @ 17:56:32
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Japp, jag är spruträdd. Vilket folk tycker är underligt eftersom jag är en tatuerad blodgivare.

2012-04-02 @ 22:03:07
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: mångmamma

Nix, inte det minsta spruträdd - bara härdad!

Efter barndomens "blodbrist" (eg, järnbrist) och alla miljoner provtagningar i samband med graviditeter och missfall, vore det ett under om jag fortfarande ens skulle tycka att det var obehagligt!

2012-04-03 @ 16:22:49
URL: http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: mialena

Spruträdd som fan! (vaccin etc alltså) Blodprov i fingret blåvägrar jag (liknande upplevelse med fasthållning av elak sköterska på - som det hette förr - distriktssköterskemottagningen), jag biter hellre av mig nagelbandet. Blodprov i armen däremot går märkligt nog bra.



Nästa gång - efterlys Emla-salva!

2012-04-07 @ 20:54:45
URL: http://mialena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0