Helg

Som vågor mot ett öppet hav...ehhh? va?


Life as we know it
En kollega ringde i fredags och ville ha coachning i ett ärende. Frågan var relativt

lätt och därför fick vi för mycket tid att prata om annat. Det hela urartade till att

vi slagit vad. Nu på morgonen skall vi stämma av dem som vann.

Vadet? Det handlade om helgen och hur man firar helg. Mest helg vinner!

 

O hur fasen skall jag kunna vinna detta då? Denna helg började klockan 17:00

med att jag kom hem ifrån Norrköping där jag jobbat. På vägen mötte jag min

bror och svägerska som bildade kö bakom sin nyinköpta husvagn på vägen till
Kolmården där DE tänkte fira helgen. Strax efter jag mött dem så skickar han
ett sms.
Bror: we have a great time in Äs!
(Hur fan kan man döpa en ort till Äs?)
Fisk: "I'll bet you do! You have a whole caravan up in Äs."
Bror: Yes. And there is a que behind me!



Ok. jag skrattade väl LITE åt detta ett tag.

Strax pockade verkligheten på dörren. Grillen skulle igång för kl 18:00 började
8-åringens kalas och hamburgare till 12 st killar i samma ålder.
Lilleman utlokaliserades till R.
2 timmars inferno blev det. 1½ av dessa åt de. Ljudnivån låg på ca 137 dB.
Lagom tills kalaset närmade sig upploppet så kom svärfar hit och skulle övernatta.
Vid 21:30 så hade ungarna somnat och mina ögonlock vägde 2 kg efter en eller
ett par välförtjänta öl.

Lördag morgon så var killarna ivriga. Morfar var här och han hade lovat att han
skulle följa med och kolla på när de åkte cross!
Mellan 11 och 13 så kördes det för full satsning och sedan hastade vi hem för att
om möjligt i allafall hinna plocka bort det värsta innan nästa kalas började för
släkt och vänner.
Jag tog tag i avlastning och tvätt av crossar, sambon spolade av ungarna och
svärfar klyvde ved. Vid tvåtiden började folk att droppa in... Tårta, saft, presenter
och prat.
Något senare under eftermiddagen så dök T&S upp med barn. De var grannar
till oss i Solna och nu skulle de stanna tills söndagen. Tacos och öl stod på menyn
och senare på kvällen så anslöt både R och HD-paret och vi snackade och drack
öl till midnatt. På söndagen stod det helt klart att det inte var läge för bilkörning
på morgonen...

När huset väl var tomt och en första röjning var klar så var klockan 18:00 och det
var nästan slut på helg. En bastu fick avsluta uppföljt med en relativt tidig nattning.
En rolig och proppfull helg utan tvivel, men en vinnarhelg?
Nja. Jag lär få ljuga...


Hur ser ER vinnarhelg ut?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: chefen

Ja du Fisk, vi hade en överrenskommelse och du sket i den. Om jag är besviken? Eh... ja det är ju inget understatement direkt.

2011-09-26 @ 09:23:38
Postat av: Grannfrun

hahhaha! Båda är vinnare! Kan vi köra threesome på smsandet nästa gång? Era rappa käftar skulle förgylla min kontorstid.

2011-09-26 @ 10:40:23
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha Ä L S K A D E er konversation!



Min vinnarhelg bestod av shopping, middag, öl, en himla massa flängande, fönsterputsning och "neeej, jag är inte trött!" i sängen.

2011-09-26 @ 10:59:15
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Du vinner lätt!

2011-09-27 @ 11:55:26
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0