Benchmark

Förlåt mig att jag varit frånvarande! Jag lovar att inte bättra mig.



Sen då?
Sedan sist vi hördes så har jag funderat mycket på framtiden. Till viss del på
denna bloggs framtid, men allra mest på min framtida karriär. Bakgrunden är
att mina chefer ännu en gång har bestämt sig för att ändra på organisationen
och arbetssätten och jag har tappat min motivation. Jag kan inte ens fejka att
jag är sugen på att börja om ännu en gång med samma sak.
Alltså var jag tvungen att ta ett beslut.
Till 90% säkerhet så kommer min nya roll av den anledningen att bli chef för
mitt hemmadistrikt. Detta är en nystart på så sätt att jag kommer att få ta ett
direktansvar för ett antal personer som rapporterar till mig. Vanligtvis så tar
jag "bara" ansvar för mig själv och kunder.
Det kommer också betyda att jag INTE kommer att resa i samma omfattning.
Mer tid för familjen alltså! På den negativa sidan så kommer jag inte att få träffa
lika många intressanta kollegor och jag kommer inte heller att få jobba med stora
internationella inköpare och ledningsgrupper på samma sätt.

Som ni hör så finns det plus och minus med detta på alla tänkbara sätt man väljer
att vända på det. Jag har beslutat mig för att detta är det bästa alternativet.
Främst anser jag detta av en högst egoistisk anledning. Detta ger mig nämligen
en möjlighet att driva en "egen" affär komplett med budget och personalansvar.
På så sätt kan jag ta reda på om jag är lämpad och tycker att det är roligt!
Det är helt enkelt ett mycket klokt och strategiskt steg på en karriärsstege.
DET är första gången i mitt liv DET händer!!!



Så nu sitter jag och väntar på att få ett konkret förslag ifrån min (förmodligen)
nästa chef.
Vad tror NI? Har jag gjort rätt?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Ja, det tror jag. Sätt en dead-line på säg 18 månader då du ska utvärdera hur det här funkar för dig. Om du inte känner att du är på rätt karriärspår då - byt fort som tusan.

2011-09-05 @ 20:59:12
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Ingmarie

Tror absolut du gör rätt! Tror även det är bra för din hälsa. Du kan ju inte hålla på och flänga runt på det här viset!:-)

2011-09-06 @ 01:59:10
URL: http://blog.nemonisimors.com/
Postat av: DD

Helt rätt. Du är mer hemma och du styr över dig själv OCH andra.



Se bara till att ALLA era kick-offer (heter det så????? Kick-offs kanske?) hamnar i Göteborg och att du inkluderar MIG i din organisation på ett eller annat sätt.



Seså! Sätt igång och jobba nu!



2011-09-06 @ 07:32:42
Postat av: Petra

Det tror jag absolut, mer tid för dig, mer tid för din familj och ett bra karriärmove. Säger som Ulle, sätt en deadline och utvärdera efter 18 månader hur det känns.

2011-09-06 @ 09:16:49
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Barbro Binda

Ser jag det ur den sunda vinkeln är det helt rätt. Ser jag det ur den syndiga vinkeln är det helt fel. När ska jag DÅ få träffa dig? Älskar dig!

2011-09-06 @ 22:20:51
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Barckman

HELT RÄTT!! Ge det ett år. FUnkar det inte så har du fått nya erfarenheter. KUL!

2011-09-06 @ 22:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0