Anledningen till att män gärna vabar

Men...åhhhh!


Sjuk

Har jag berättat om min sambo? Den lilla ettriga?

I måndags och tisdags så var jag hemma. Lilleman var genomförkyld med feber och

jag har ju fördelen att jag faktiskt KAN jobba hemma, även om man kanske bara blir

75-80% effektiv då man också måste serva en sjukling.

Onsdag och idag så är sambon hemma. Hon kan inte jobba hemma. Eller... hon kan

inte jobba med sitt dagjobb hemma i allafall.

DÄREMOT så blir hon snabbt rastlös, så när jag kom hem så hade hon kastat ut alla

kläder, lakan, handdukar och sånt ifrån vår klädkammare som vi hade i vårt sovrum.



Motiveringen till detta beteende var "att vi har ju ändå pratat om att storebror
skall få vårt sovrum och att vi skulle renovera upp detta då till den rokaden,
och det skulle vi ju göra när vi fått klart på vardagsrummet ju?"

I lördags fick vi nämligen glasskivorna till trappräcket som jag skall komma på en bra,
snygg design till och bygga till vardagsrummet som skydd så att man inte ramlar ner i
den trappen som jag skall designa och bygga på något coolt sätt när jag har gjort klart
den belysningsgrej som jag fick fel grejer till i våras.
Det lär jag hinna så fort som jag har tagit hand om de sedvanliga höstgrejerna som att
fixa i ordning tomt, hängrännor, utemöbler och ett skapligt stort gäng motorcyklar inför
en lång vinter...och fram tills jag har gjort detta OCH nu ett till sovrum så har jag alltså
ingenstans att sova?
Å andra sidan kunde det vara mycket värre! Sist hon var så här uttråkad så rev hon
HELA gillestugan och gästrummet inkl trappen som man hade till att ta sig ned dit, och
som jag just fått glasskivor till så jag kan bygga ett räcke...


Har NI nått att göra?


/Da fish

 


Kommentarer
Postat av: DD

Jag jobbar sisådär 175% just nu. Hinner således inte med annat.



Jag trodde det var du som drog igång alla jobben hemma, så var det din sambo. Bor du ihop med Martin Timell eller?

2011-09-29 @ 10:01:19
Postat av: Petra

Jag säger som DD - bor du ihop med Martin Timell eller och kan man få låna din sambo lite?



Själv har jag höststädat varenda liten vrå som går att finna i vårt hem.

2011-09-29 @ 17:43:08
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: nipe

Vi gjorde en gigantisk om- och tillbyggnad i våras. Gissa om vi är klara?

2011-09-29 @ 19:56:55
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Hyr dig fri!

2011-09-29 @ 21:33:28
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Grannfrun

Du bygger och sambon får cred=)



Tycker vi inför V.A.F - vård av fisk.

2011-09-30 @ 11:41:52
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: DD

Det borde heta V.A.H (Vård av hus) eftersom dom flesta männen snickar sig igenom barnens sjukdagar, sommarlov och sk färldraledighet med bebis. Vis av erfarnehet kan jag säga att huset fått både ny altan, ny fassad och nytt tak under dessa omständigheter. Det bästa är ju att man dessutom kan få båda ROT- och RUTavdrag samtidigt! Bara hyra in kompisen (som också är pappaledig btw. Bra va? ;D

2011-10-03 @ 08:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0