Ny vecka

Plötsligt så befinner jag mig i den raka motsatsen till mellan två jobb.


Dela och förleda
Idag började jag min nya tjänst som chef. Jag åkte till Västerås och träffade de 4st
kollegor som nu skall rapportera till mig. Situationen blir lite märklig eftersom vi
känner varandra väl och att jag skall stå och presentera mig blir nästan lite fånigt.
Självfallet så har jag fortfarande fullt upp med mitt "gamla" jobb också.
Min fd.chef har planer på att låta mig fortsätta som ansvarig för delar som jag gör
idag, men han har ännu inte lyckats att nå en överenskommelse med mig hur vi
skall lösa detta. Jag har till skillnad ifrån det han tror inga som helst planer på att
göra något gratis.

Hösten är här i full blom och normalt så brukar jag bli lite deppig så här års. Jag är
inte en fan av +3 grader, mörker och regn, och det skär lite i hjärtat när man
ställer in motorcykeln för året.
I år känns det dock hoppfullt. Jag har en ny tjänst och jag vaknar med nya idéer
varje dag. Jag går på långa promenader och tänker igenom dagarna och det är
kreativa, drivande idéer som dyker upp. Inte ältande, negativa tankar.
Det här kommer att bli bra! Jag vet det för jag har kul igen!


[I N F O G A   L A G O M   I D Y L I S K   B I L D   H Ä R]


Självfallet så hjälper det till att flera saker har ramlat min väg senaste tiden, plus
att egot mår rätt bra av att fd.chefen krälar lite på sina bara knän över att han vill
ha min hjälp. "det är helt ärligt bara du som har denna kompetens just nu och vi
vill ju alla hitta en lösning som gör att vi kan ta del av den".
Man har ju lite lust att säga "Jaha? Så lät det inte när vi löneförhandlade".
Jag väljer dock att ta en annan väg än att förnedra honom.

Vilken väg tar NI?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Go Fisken säger jag bara!



Just nu står jag inför ett vägskäl. Eller, snarare en fyrvägskorsning med tredubbla körfiler i varje fält. Vi får se vilken väg jag tar.

2011-10-04 @ 00:08:54
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Vad underbart med flyt! Det är dig väl unt. Visa ingen barmhärtighet mot fd chefen!

2011-10-04 @ 10:43:16
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0