En svacka

Jag är väl för fan positiv utav bara helvete med tanke på skitläget?


Gla o så
Jag lever för att ha roligt på jobbet. Är det inte roligt så beror det på att jag gör

något fel eller så är jag på fel jobb. Det är något jag tror fast på!

Detta betyder dock inte att jag ALLTID är lika glad även om en del kollegor ser

smått chockade ut när jag inte ler.

Denna måndag är utan tvivel ett bra exempel på en dag som kunde varit roligare.

När jag kom ut i måndags så möttes jag av detta:



Rutan har spruckit överallt och liksom tryckts utåt.



Volvo säger att det är försäkringsärende då det inte finns några garantier som
täcker glas. Dessutom så hävdar de att det förmodligen INTE är en skada som
uppstått pga av spänningar i glaset utan troligtvis så är det någon som krossat
rutan manuellt enligt dem.
Ja...det verkar troligt. Speciellt eftersom rutan är tryckt utåt?

Självriskkostnaden blir ett par tusen och det är ju trots allt en förmånsbil så notan
hamnar ju inte på mig. Däremot så tar det stor del av dagen att se till att jag får
dit en ny ruta. Detta innebär att jag inte hinner åka till Västerås för att jobba så
som jag hade planerat. Som lök på laxen så får jag däremot åka till Västerås och
hämta min dator som legat där uppkopplad för en automatisk uppdatering då jag
behövde datorn idag (tisdag). Nästan 5 mil ENKEL resa för att hämta datorn och
sen lika långt hem igen...
När jag väl kommer hem och startar datorn så visar det sig att uppdateringen
total har fuckat upp min dator. INGET funkar och trots att jag testar allt jag kan
komma på som kan vara fel så har jag inte vid 22-tiden lyckats få igång datorn
så jag kan påbörja ett avtal som jag lovat att skriva.

Mina leenden var kraftigt ansträngda under måndagen kan vi sammanfatta det.


Vad ler DU åt då?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Jag beklagar verkligen. Man får lite väl mycket frisk luft i en bil utan vindruta.

2011-10-26 @ 10:53:39
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Jag är en snabbis hos mina föräldrar och ler åt en knäckebrödsknaprande Snuffse samt tittar på ringar och känner att jag trots allt nog är en bridezilla.

2011-10-26 @ 10:53:57
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

jag lider med dig. Uppdateringar har kraschat min dator tidigare och den frustration jag kände då ger mig en liten hunch om vad som pågår inom dig med avtalet och allt. Kram

2011-10-26 @ 12:59:34
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: nipe

Jag ler åt faktumet att mitt stenskott på rutan idag gjorde mig en aning pissed off. När jag betraktar den händelsen utifrån ditt perspektiv, ler jag åt mig själv...

Sen ler jag en smula åt Volvo som uppenbarligen även tror på Tomten. En ruta som trycksut inifrån, hahaha...

2011-10-26 @ 17:50:11
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Landén

oj!! Den var ny.. lyckades en gång bli förbannad på min telefon och kastade den i sätet så den studsade upp och knäckte rutan.. Han som bytte den frågade om det verkligen var ett stenskott.. Ja sa jag, han sa:

_ Det är läskigt med stenskott som kommer inifrån kupén...



Karma....

2011-10-26 @ 21:37:21
URL: http://minversionavdethela.blogspot.com
Postat av: Lennart

Verkar ju riktigt skumt, att slå in en ruta så den bubblar utåt? Är det något nytt sätt att vandalisera på?

2011-10-27 @ 19:36:57
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Dig! Alltid. :-)

2011-10-27 @ 22:46:54
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0