Lär känna N'Batha (Många bilder!)

Hej alla fans. Jag såg att en av er saknade mig så jag skriver väl ett inlägg då ;)



Facebook, att älska och hata.


Hör ni tystnaden? Det är från aktiviteterna på Google +, Facebooks konkurrent.
Jag förstår numera varför man hänger på Facebook. Jag förstår också varför folk
inte gör det.
Ska man hårddra det så är Facebook ett verktyg att mäta din sociala kapacitet med.
Du får helt enkelt tillbaka ungefär så mycket som du ger själv. Visst finns det de som
är hyperaktiva på fejan som inte får något tillbaka, men jag gissar också att det är
rätt likt hur de har det i sitt IRL sociala umgänge.

För mig är det den lite ytliga men ändå trevliga möjligheten att få ta del av småsaker
i tillvaron från människor jag känner som är huvudfödan i att hänga där.
Anders från Colorcraft skriver om saknaden efter sin döda hund och om sina försök
att se rockig ut. Moa skriver om utvecklingen av sin debutromans mottagande i
pressen samt nya upptäckter bland fransk 70-tals musik. Johan och Thomas lägger ut
bilder på sina överdådiga middagar.

Jag gillar det. Det gör folk mänskliga och det ger lite mer än den kontakt man får till
över en lunch varannan månad. Som curlande småbarnsförälder är det ovärderligt.
Särskilt om man ska ha något att tala om vid nästa middag. (!)

Ok. Jag skriver kanske inget självutlämnande heller. Jag försöker nog mest bara ge
ungefär samma som jag uppskattar att läsa.
Inlägg som: ""Utskrift misslyckades på grund av felaktig inställning". Ok. Jag vill
VERKLIGEN ha den här utskriften! Bättre?
", "Vad gjorde jag fel? De skickade mig till
affären att köpa en liter mjölk och om de har muffins köp fem. När jag sedan kommer
tillbaka med fem liter mjölk frågar de varför jag köpte fem liter mjölk.
DE HADE JU MUFFINS!
" och "3,14 % av sjömännen är Pi-rater.". Blandat med lite citat
från jobbet, insikter från tunnelbanan och rapporter på hur äcklade barnen såg ut när
de skulle smakade senaste middagen.
Jag är kanske inte den folk läser först men jag får några kommenterar per tillfälle.

Bäst är ändå att ge sig in i någons presentation och börja rota i bilderna.
Det snackas mycket om bilderna på FB men ärligt talat, så mycket junk som finns där
är ingen intresserad av att använda. Det är helt enkelt världens största bildbank och
det gör också att man får en mer nyanserad bild av användaren.
Jag kan fläka ut mig lite så blir det tydligare. Jag har bl a på min prez:

En bild på mig när jag springer (01)


En bild från en filminspelning jag var med i (02)


En bild på mig och killarna från sommarstugan i Skåne vid vår strand. (03)


En bild på mig som 2-åring (04)


En bild på en spelning vi hade med bandet (05)


Utsikten från vår nya sommarstuga i Sörmland (06)


En bild från min tid som spårvagnsförare (07)


En bild på hur jag känner mig på fredag klockan 18 (08)


En bild på hur jag skulle vilja se ut på väg till och från jobbet (09)


Erkänn att ni skulle kunna inleda en konversation med mig lite enklare nu på en
middag?

Mest uppmärksammade av mina bilder är en serie som jag kallar Älska Stockholm.
Jag tar bilder på miljöer och fasader i Stockholm med min iphone som jag lägger
upp på FB och får lite uppmärksamhet för. Jag bifogar ett antal som avslutning.

































God natt!
/N'batha


Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja, facebook är lite speciellt. Och det finns många olika sorts fejsbookare... Fråga Fisken vilken sort han är?!

Fina bilder!

2011-11-28 @ 22:26:48
URL: http://heyjonna.wordpress.com
Postat av: Barbro Binda

Helt fantastiska bilder!

2011-11-29 @ 09:17:56
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Petra

N'Batha, som jag längtat! :D



Och tack för alla underbara sthlmsbilder du la ut =)

2011-11-29 @ 14:06:02
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Fisken

Den här Kicki Danielsson och Eko Food Court med Fat Boy Club Killers?

Är det en slump eller ett grymt tjockisskämt?

2011-11-29 @ 15:22:20
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: N'batha

...äventyrspark - Svante Thuresson...



Ja, det är nog risk för det. Alternativt happening för de arbetslösa efter nedläggningen av Abu Ghereib.

2011-11-29 @ 16:14:17
URL: http://www.bungdunger.com
Postat av: Lennart

Den där lilla blå bilen ser härlig ut, en sån skulle jag kunna tänka mig att ha. Frågan är bara, var får whiskyn plats då jag ska hem från Tyskland?

2011-12-03 @ 16:42:14
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: N'batha

Jag tror att du får låna en kombi till just Tysklandsresan. Jag gissar att man ska se den blå lilla pärlan som ett pendlarfordon. Såvida du inte köper endast 2-3 flaskor?

2011-12-05 @ 08:45:28
URL: http://www.bungdunger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0