Ändligen hemma

Jag renoverar därför finns jag.


Ett ögonblick...
Reporter: Martin Forell. Du har ju påbörjat projekt barnsovrum.
Forell: Ja.
Reporter: Hur går det då?
Forell: Som väntat. Man måste veta vad man gör!



Reporter: Mmm...vad tycker du är det viktigaste tipset då?
Forell: Ja jag har ju en del tips som är viktiga att veta.
Reporter: Som vad då t ex?
Forell: Det viktigaste är att veta vem ens partner är.
Reporter: Va?
Forell: Ja om du skall köpa hus i framtiden.
Reporter: Nu är jag inte med alls?
Forell: Speciellt om du är 20-25 år, blonish och smålänning.
Reporter: ehhh?
Forell: Rätt som det är så vill din partner att ni skaffar hus ju!
Reporter: Jo men d...
Forell: Ja? Fattar du inte?!!
Reporter: Nej det kan j..
Forell: Tegelhus. Helst hyresrätt.
Reporter: Vad?
Forell: Om partnern föredrar det. Då kan det vara något att satsa på.
Reportern: Huset?
Forell: NEJ! Partnern! Pay attention nu!
Reportern:...
Forell: Nu har jag slipat alla väggar. Vad behöver du mer för bevis?



Reporter: Bevis på vad?
Forell: Med fel partner så sitter du i ett renoveringsträsk.
Reporter: Hur menar du då?
Forell: Vet du vad det farligaste ordet i en mäklarannons är?
Reporter: Nej?
Forell: Men gissa då!!!
Reporter: Sjöglimt?
Forell: P-o-t-e-n-t-i-a-l.  Livsfarligt! För den händige är också ett varningstecken.
Reporter: ehhh? Är inte det din grej liksom?
Forell: *suck*
Reporter: Men är det inte det?
Forell: Men du fattar j inte!
Reporter: Nej. Vad?
Forell: Att renovera är ju en grej. Att köpa ett gammal furuhus ett helt annat.
Reporter: Ok?
Forell: Vet du hur många kvisthål jag lackat?
Reporter: Nej?
Forell: ...eller hur många jävla spikar jag spacklat in?



Reporter: Ok så man skall inte ta ett hus med mycket spacklande?
Forell: Ta en partner som vill bo i tegelhus. Helst nybyggt. Hyresrätt om möjligt.
Reporter: Fast det är...
Forell: Vad?
Reporter: Äh. Det var bara en grej jag hört.
Forell? Vad? Berätta!
Reporter: Nej du blir bara arg.
Forell: Nejdå. Berätta!
Reporter: Ok. Ryktet säger att det var DU som hittade erat hus.
Forell: *mummel*
Reporter: "Potential" tror jag att du sa?
Forell: *fnys*
Reporter: "Det är väl snabbt grejat" sa du väl när din sambo tvekade.
Forell: ...
Reporter: Var det inte så?



Forell: F.U!!!



/Da fish

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejsan,

Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.

Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-11-02 @ 10:50:03
Postat av: ullebengtsson

Haha, hur man vänder sig har man sin renoverade ända där bak.

2011-11-02 @ 12:04:27
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Grannfrun

underbart!!!



Mmmm.. mums.

2011-11-02 @ 16:35:53
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha skrattade så att mitt frukostté flög lite överallt.

2011-11-03 @ 07:55:51
URL: http://jotjena.blogpost.com
Postat av: Finn de luxe

Hej Fisk. Kvistlack is for pussies. Ba köööör!

2011-11-03 @ 11:30:11
Postat av: DD

Sluta skylla på sambon Martin Forell. Du skulle valt en sambon som är rik och kan betala hantverkare. Eller börja utnyttja rot-avdrag.

2011-11-03 @ 13:17:22
Postat av: Ingmarie

Du vet väl att män som erkänner sina fel är de mest attraktiva. :-)

2011-11-06 @ 18:22:15
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: nina

Hhahahaha

2011-11-22 @ 15:59:47
URL: http://ninskis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0