Flipp'n-freaki'n-bloody-monday

Så är vi här igen... Måndag.


Planeringen
Varje morgon sitter jag och ser över dagsschemat och på måndagarna så brukar

jag försöka att se över hela veckan OCH nästa vecka för att hinna med att planera

in resor, övernattningar och eventuella flyttar av möten.

I dag så stod jag i duschen när min mobil påminde mig om att det var dags att få

in bilen på en mycket välbehövd service om exakt 15 min...


Men va fan? Exakt HUR långsam är den här dj**la mobilkameran egentligen?



När jag satt i hyrbilen ifrån servicen så insåg jag att jag tappat kontrollen över
mitt schema. Jag kunde inte för mitt liv komma ihåg vart jag förväntades vara
de närmaste två veckorna?
Jag vet att jag har någon dag inbokat då jag skall vara hemma och jobba för att
ungarna skall vara hemma ifrån dagis och fritids. Jag vet också att det är någon
röd dag inplanerad men i övrigt?
Inte en susning!
Väl hemma visar det sig att det är Jönköping som får besök denna vecka.
Nästa vecka: Lund. Eller Sundsvall? Kan bli något av dem. Eller båda? Fan...
Min chef har planerat in en aktivitet för vår grupp i nästa vecka i vilket fall som
helst. Västerås. "Du är väl inte höjdrädd?" säger han. Blir det fallskärmshoppning
så ligger han löst till.

Ja-men-va-fan? Jag trycker ju typ 1 minut innan ju?


Skrållan påstår att "folk som skriver om hur jädra mycket de har att göra bara är
ute efter bekräftelse och vill höra hur duktiga de är."
Det är i och för sig grunden i ALLT mitt bloggande...
Jag förstår att det är svintrist att läsa denna blogg just nu. Allt handlar om stress och
jobb men så ser tyvärr mitt liv ut rätt mycket för tillfället.

Sambon kom äntligen hem igår. Hon var kåt, glad och tacksam trött, glad och
efterlängtad!
Halva dagen hade jag och killarna sett till att få bort strykning, tvätt, disk, städning,
storhandling och sånt som normalt kan tynga hennes vardag. Ett så kallat "brittiskt
förspel" helt enkelt. Vi toppade det med pasta och skinksås med vitt vin och till
efterrätt så fixade vi chokladpudding och färska jordgubbar.
Presenten i övrigt var att vi planterat ut våra tomatplantor som hon pratat om att hon
skall ta tag i + att vi köpte en ny blomma till fönstret där tomaterna stått.
Att ungarna var slutkörda efter en händelserik helg och att de somnade tidigt var en
oväntad present till oss båda!
Lite massageolja med tillhörande massage fick avsluta mors dag för sambon.

Ok så typ 20 sekunder innan är lagom framförhållning? Undrar hur jädra fort han
kör egentligen?


Well, det är väl mitt liv mer eller mindre just nu.
Om ni känner någon som vill köpa en mycket fin motorsåg så kan ni höra av er.
Rookkeer skall sälja sin för ett bra pris. Jag har lånat den en gång och kan intyga att
den går som smort!

Känner ni någon som är sugen på sälja en 50cc Cross. Helst en Yamaha PW50 kan ni
höra av er till mig omgående! Lilleman är helt förkrossad att han inte kan köra så nu
MÅSTE jag prioritera upp letandet efter en sån.
Som ni ser på bild nr 2 så är det dags att köpa en större cross till 7-åringen också då
han hoppar lite VÄL mycket för den lilla maskinen. Han får dock vänta tills vi löst det
med hans lillebrors cross.


Vad gör NI nuförtiden?


/Da fish



Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Har ångest över allt jag inte hinner med

2011-05-30 @ 09:49:11
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Jag räknar ner tills pappa far på jakttur i någon vecka, njuter av att mamma är utomlands (här ska storstädas!), bryter loss tänderna på min raggarkam tills jag åker hem till sthlm samt leker med nya mobilen.

2011-05-30 @ 16:29:29
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Barbro Binda

Sitter i den stan du undviker att fika med mig i och väntar på att du ska fika med mig i den. Älskar dig!

2011-05-30 @ 21:56:13
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

lapar sol.

2011-05-31 @ 09:32:41
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Du jobbar säkert mycket, men humorn verkar ändå finnas kvar. Så då är nog det mesta som det ska :D

2011-05-31 @ 10:01:05
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: cyndi

Tuesday Fish, Flippin' Tuesday!

Vad jag gör?!!

Räknar dagar :-)

2011-05-31 @ 11:47:41
Postat av: Finnpajsaren

lol åt fotona



Jag tog lite ledigt idag. Oh the joy!



2011-05-31 @ 12:23:15
URL: http://finnpajsaren.wordpress.com
Postat av: Lussan

Jag fattar idiotiska beslut. Stressar. Tappar kollen. Våndas. Flippar ur. Flippar på. Byter jobb. Ungefär så.

Men svintrist, sade du? Du? Höhöhö, get real, som VI säger här i ghettot! Hoppas att du snart kan få vara ledig (tänkte på det där som visst heter semester) och kan glömma allt vad scheman heter på ett tag.

2011-06-01 @ 15:21:54
URL: http://www.metrobloggen.se/lussan
Postat av: diana

Har lite lagom med blogg-och-dåligt-kommenterade-ångest. Ack dessa i-landsproblem. Förövrigt så är det lugnt. Var hon nöjd med sin dag?

2011-06-01 @ 19:21:03
URL: http://metrobloggen.se/diana
Postat av: Ingmarie

Vilar...

2011-06-01 @ 22:12:59
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: charlotte

haha grunden med allt ditt bloggande. tack för dagens skratt

2011-06-02 @ 11:48:16
URL: http://kloppan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0