Aus Deutchland gefahren

Nej det stämmer. Jag har inte läst tyska i skolan. Hade jag det så hade jag såklart
skrivit "Varning! Skitlångt inlägg med massa tunga bilder" på tyska.


Fredag, lördag och söndag
Vaknade som tidigare rapporterat i Halmstad. Bra möte där och sedan i all hast vidare

till Helsingborg där jag hade ett mindre roligt möte. Sen satt jag och jobbade på vårt

kontor där tills sent på kvällen innan jag åkte iväg till Malmö för ett internt möte

och sedan övernattade jag där.
Spännande liv I tell you.

Hotel Duxiana bodde jag på och det kan jag starkt rekommendera! Det är ett kombinerat
showroom/affär för sängar och hotell. Det ligger mellan hamnen och stora torg så du har
allt (med det menar jag såklart uteserveringar) inom 5 minuters promenad.
För 800:- var ett litet dubbelrum ett klipp!



Tyvärr så hann jag bara gå förbi på lilla torg och titta på alla som tog en afterwork
i solen på uteserveringarna. Själv var jag en man med ett mission så jag var helt
nykter. Ostbågar och läsk på rummet med en dålig film på tv...

Lördag
Det enda "problemet" med detta hotell är att det är obemannat på natten. Frukost
serveras kl.08:00 på helgerna och det borde ju vara fullt tillräckligt, men just idag
så var jag tvungen att åka tidigare. En frukostvärdinna hjälpte mig ut vid 06:30
och hon lovade att de skulle maila kvittot lite senare då receptionisten kom vid
07:00.
Själv satte jag mig i bilen och styrde kosan mot Tyskland via Danmark.

Min GPS har dött och jag har inte orkat att fixa den. Jag hade ju Nokia och i den
fanns det en GPS som var helt ok. Den navigator jag har i min HTC är ett skämt.
Dessutom så har vår ekonomiavd hotat med kastrering med rostig sax om vi surfar
utomlands med våra mobiler.
Jag är ju dock en rådig kille så jag fixade såklart det näst bästa då...



Tro det eller ej men 2,5 timmar och 20 mil senare så stod jag i Rödbyhamn och
väntade på färjan mot Puttgarden. Trots kartan ovan.
1 tim 20 min väntan och sedan upp på båten.



Nej. Jag skulle inte åka och titta på Eric Saaaaade.
"Popular. Detta berg av skit" som Schulman sa.
Anledningen till min resa till Tyskland var att bunkra lite öl inför festen nästa helg.
Öl, vin och lite tequila såklart.

Väl i Puttgarden så navigerade jag snabbt vidare till Burg med hjälp av min mycket
tydliga karta och där hittade jag Calle.DK som hade det mesta jag behövde till festen.
Personalen är stressad och pratar helst tyska och utbudet är kraftigt mycket sämre än
bordershopen i Puttgarden men de har bättre priser och de i personalen försöker att
hjälpa dig på ett sätt som är imponerande!
Tänk att jobba i totalt kaos med en massa hysteriska skånskor i 50 årsåldern klädda i
vad jag misstänker är Svenska husvagnsägares officiella uniform. Det skreks. Det
knuffades. Det kastades grejer. Det beskylldes. Det talades kass tyska.

Om jag skall dit igen snart? Ehhh...Nej.

1,5 timmar lades i butiken och en hel del dryck inhandlades. 30 minuter fick jag vänta i
hamnen innan jag rullade på båten. Rätt smidigt och känslan var ÄNTLIGEN HEMÅT!



Att "Hemåt" var 20 mil i Danmark och 55 mil i Sverige ignorerade jag i ren överlevnads
instinkt. Klockan 21:30 svängde jag upp vid vårt hus. Då hade jag kört non-stop med
undantag av en snabb tankning i en ort som förmodligen heter något på ryd i Kronoberg.

Resultat?
Öm rumpa och totalt slutkörd.
Däremot så är skafferiet fyllt nu inför festen!



och lite sprit



(Min förhoppning är att liiite kommer att bli över så att man kan sitta på vår 70kvm
stora altan i solläge med en iskall colddrink i sommar.)

Självklart så skall det bli mat också! Tacos är ju utlovat och tacos skall det bli!



Totalt kommer det att bli 35-40 pers på festen. Jag längtar faktiskt. Det är länge sedan
vi fick anordna en så här stor fest och visst kostar det en hel del pengar men gör man
detta var sjunde eller tionde år så är det värt det!

Min mor är helt övertygad om att vi har gift oss i hemlighet eller att vi kommer att
göra det på festen. Att berätta för henne att så inte är fallet kommer att släcka ett uttryck
av hopp i hennes ansikte och de flesta skulle tycka att det var hemskt att behöva berätta
det.
Jag längtar. Varför förstöra en fin fest med ett bröllop liksom? Vi har ju redan barn och
hus ihop.


Just ja...
Om din chef säger "Klart vi skall ha vita bilar! Det är skitsnyggt!" så säg nej.



Det var allt för denna gång.

Bye!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Får jag bo i ditt garage?

2011-05-16 @ 15:15:01
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: n'batha

Spritfest!!!

2011-05-16 @ 17:45:11
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Petra

Amen vafan, kunde du inte ha kört en runda till Polen och plockat upp mig? Jag var ju precis vid gränsen.

2011-05-16 @ 17:49:22
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Jag kommer. Du vet att du vill!

2011-05-16 @ 19:48:41
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Finnen

Och det kändes inte som att du ville slänga av ett flak här när du ändå åkte förbi?



Nejnej men tack då.

2011-05-16 @ 21:21:10
URL: http://finnpajsaren.wordpress.com
Postat av: Finnen

Och det kändes inte som att du ville slänga av ett flak här när du ändå åkte förbi?



Nejnej men tack då.

2011-05-16 @ 21:21:17
URL: http://finnpajsaren.wordpress.com
Postat av: DD

Det kommer 41 personer på festen! ;D



(btw - min inbjudan kom bort i posten, så jag dyker väl bara upp sisådär vid 15-tiden och börjar värma lite va. OK?)



2011-05-17 @ 11:03:14
Postat av: Ingmarie

Öm rumpa och slutkörd kan du gott ha när du glömt bort att skicka inbjudan till mig!

2011-05-18 @ 09:48:27
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Micke

Schysst, hotellet ser väldigt glassigt ut.

2011-05-18 @ 14:18:04
URL: http://www.fransaugust.se/partytalt.aspx
Postat av: Lennart

Det är därför jag föredrar svarta bilar. Öm rumpa har jag aldrig fått på mina resor till och från Tyskland. Däremot blir jag trött på alla bilister som håller så ojämn fart vägen.

2011-05-20 @ 09:51:15
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: MDH

Nu ska inte jag var den men fifan vilken baksmälla jag ser framför mig...mooohahaha!



Fast jag fyller ju 40bast om några månader så det lär väl "komma i kakan"

2011-05-21 @ 22:18:18
Postat av: charlotte

vilken dag var festen sa du :) tur att du förstod dig på sten¨ålders-gpsen men det är klart det var ju du som gjórde den

2011-05-23 @ 22:47:23
URL: http://kloppan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0