TV-bänk

Ibland är jag lite för jobbig. Men jag VILLE ha en tv-bänk i ett visst mått.


Recept

Tag två överskåp modell fläktskåp ifrån IKEA. Tillför matchande luckor ifrån samma källa.
Inhandla billig ekskiva på Rusta och komplettera med fötter och skruv ifrån K-rauta.
Kapa upp skivan i önskad storlek. Kapa även en mindre bit till hylla. Borra skåpsidorna
och montera hyllan. Montera sedan skåpen efter beskrivning men strunta i baksidan så att
du slipper överhettning av stereo och DVD sen. Sätt dig fötterna på skåpen.
Avsluta med att limma dit bänkskiva och att montera dörrarna.



Total kostnad ca 1800:- + 2 timmars arbete. Nästan dyrare än om man köper en med
andra ord. Resultatet blir dock en masstillverkad bänk som är helt unik, och viktigast
av allt är att jag blev nöjd. Den passade precis!


Har ni måttbeställt några möbler?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fint det blev!

Har också måttbeställt min tv-bänk.

4 st limfog av ek passades ihop fint, precis enligt mina beräkningar så det blev ett fack för högtalaren, ett för dekoder och sånt trams och ett för ved.

Kostnad 1375:- plus en timmes oljning (kollegan möbelsnickaren byggde ihop, tack så mycket).

2011-03-21 @ 11:49:16
Postat av: Petra

Jaha, när kommer du och snickrar ihop mina förvaringsutrymmen som jag inte har tålamod till att göra?

2011-03-21 @ 13:44:00
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Osloskånskan

Nä. Men jag är mäkta imponerad av dig! Varenda gång jag ser på/tar i vår skjutdörr, så tänker jag på dig! Du - i mina tankar, jämt...

2011-03-21 @ 17:17:25
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Lennart

1 800:- tycker jag inte är så farligt, har sett dyrare bänkar. Jag måttbeställde ett soffbord en gång. Hos en glasmästare såg jag en glasskiva som var vackert rökfärgad och fick köpa den för en spottstyver. Glasmästaren hade tänkt slänga skivan. Han körde hem den och mig också. Så kände jag en snickare som gjorde en träram med ben i ett passande mått. Har för mig att det hela kostade bara hälften mot ett bord i en möbelaffär. Hade bordet i nästan 10 år så utslaget på alla år blev det ett fyndpris.

2011-03-21 @ 19:06:59
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: n'batha

Gud vad du är duktigt!!! Verkligen!!! <3

2011-03-21 @ 20:16:18
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: diana

Snyggt. Jag är officiellt imponerad och kommer hädanefter att referera till dig som Timell-fisken. Du vet när man snackar om läsvärda bloggar och så ;)

2011-03-21 @ 22:20:58
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: DD

Don't want to rain on your parade but.....



det är nog hela TVn som kommer att vara överhettad (med tanke på placeringen) och inte bara DVDn.



Måttanpassad möbel? Jag har två st i hallen som min bror tillverkat till mig. Precis rätt mått och färg. Och gratis ;D

2011-03-22 @ 08:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0