Tisdag?

Så författar vi ännu ett inlägg som tär på det kollektiva tålamodet


I'm alive!

Så var jag och tränade igår. Jag tränade bara i lite knappt en timme eftersom jag lovat
min sambo skjuts ned när hon slutade jobbet kl 17 och hon glömde såklart bort tiden.
Barnpassningen har de bara till kl 18:30.
Det gick bra att träna! Dock så kändes det ju att jag inte tränat på länge och att kroppen
fått lite stryk de senaste månaderna av förkylningar och feberhärjningarna.
Efter 15 minuters uppvärming på crosstrainern så var jag slut...resten av passet gick på
ren jädra vilja.

Idag så är det meningen att jag skall sitta hemma med en stor upphandling. Ni vet en
sån med massor av bilagor, intyg och certifikat. En sån som när man väl har gjort den
och kommit överens så kommer ingen någonsin att orka läsa igenom den för att den är
så sjukt trist och invecklad. Jag är övertygad om att trenden kommer ifrån ett antal
inköpare som hatar sitt jobb.



Nej nu har jag inte tid med detta. Jag skall kavla upp ärmarna och suga tag i karamellen:
"Miljö: Beskriv er organisationsstruktur utifrån hur ni arbetar sett ur ett miljöperspektiv, och
bifoga ISO-certifiering samt miljöpolicy. Vänligen ange hur mycket er produkt/tjänst belastar
de Energi och miljövärden som listas i bilaga 8 (XXX och Miljö)"


*tjoooho!!!*


Vad gör NI för kul då?



/Da fish

*suck*


Kommentarer
Postat av: Petra

Det låter ju kul. Not.



Jag sitter och tittar på plattsättaren. Den rumpan alltså...Come to mama!

2011-03-15 @ 08:58:12
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

Jag sitter och kollar ut på underbart vackert solsken i Gbg. Jag har en låda champagne under skrivbordet och funderar på att fixa en AW med bubbel som tema på torsdag.



Dessa jobbiga dagar ....



2011-03-15 @ 09:42:39
Postat av: De kallar mig Skrållan

Jag som tänkte att mitt näst-nästa jobb ska vara något åt marknadshållet men nu funderar jag på om det är en så himla bra idé trots allt. Det är mer lockande att vara den som sätter ihop kniviga RFQer än den som ska fylla i dem ;-)

2011-03-15 @ 09:55:38
URL: http://19830425.blogspot.com
Postat av: Petra

Petra:

Någon chans i helvete att det är en kvinnlig plattsättare och att man kan få en bild? Neeeehepp.

DD:

Har du bytt lösen på bloggen? WTF???

2011-03-15 @ 09:56:38
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Den karamellen var full av fickludd. Blä

2011-03-15 @ 10:10:26
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Matte

16.40: Gjorde som dig och beklagade mig över den otroliga mängden jobb jag har, samt att jag var sen till dagis.

16.50: Överlycklig på hur mycket jobb jag har och Att jag har ett jobb att gå till, när jag från parkeringen ser att de anställda på grannfirman inte kommer att ha ett i morgon, då det står i ljusan låga.

Lustigt hur saker kan vända när man ser de ur ett annat perspektiv. Ibland får man en riktig tankeställare.

2011-03-15 @ 21:43:21
URL: http://mattehartman.blogspot.com/
Postat av: Matte

16.40: Gjorde som dig och beklagade mig över den otroliga mängden jobb jag har, samt att jag var sen till dagis.

16.50: Överlycklig på hur mycket jobb jag har och Att jag har ett jobb att gå till, när jag från parkeringen ser att de anställda på grannfirman inte kommer att ha ett i morgon, då det står i ljusan låga.

Lustigt hur saker kan vända när man ser de ur ett annat perspektiv. Ibland får man en riktig tankeställare.

2011-03-15 @ 21:45:10
URL: http://mattehartman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0