Helgen och andra helger

Av fyllon och barn får man höra sanningen.


Ehh, nja så är det väl inte?

Det är ju ingen större hemlighet att min sambo får dra ett tungt lass på hemmaplan

då jag reser en hel del i jobbet. Jag försöker att hjälpa till när jag väl är hemma och

jag tror själv att jag hjälper till mer än föräldragenerationen.
Det räcker givetvis inte för att kompensera allt hon gör! Därför så försöker jag
såklart att ordna så att hon kommer iväg utan barn någongång också.

Nu har det slumpat sig så att min sambo som väldigt sällan är iväg någonstans utan

barn, har 4 helger i rad varit upptagen med saker som ex en resa till Ullared med

svägerskan, en möhippa, en kompisträff och en annan kompisresa.

 

När min far frågade lilleman var mamma var så svarade han därför "Det är ju lördag

och då är hon bortrest".

Att han redan efter 4 lördagar tagit för givet att det ALLTID kommer att vara så att

mamma är bortrest på lördagar kanske borde oroa mig, och det borde kanske det

faktum att det var söndag också göra men jag skrattade såklart!

Skrattade och tänkte att det HÄR kommer sambon såklart att få höra...


I dag när jag satt vid frukostbordet och förbannade det faktum att del 1 av min
semester är slut och att jag måste starta datorn igen så kom min lilleman och
frågade om vi kunde ringa en av hans kompisar. Jag sa att det kunde vi inte
eftersom klockan inte var 08:00 ens och dessutom så har jag inte telenr utan
det har mamma i sin plånbok, så att ringa får hon ha hand om.
Hans var tyst en lång stund och bara tittade på mig och sedan konstaterade
han att mitt inflytande var kraftigt begränsat.

Lilleman: -Mamma har hand om nästan allt.
Fisk: -Mmm.
Lilleman: -Du har bara hand om crossarna!
Fisk: ...

Uppenbarligen så finns det en del mer att önska i mitt hemmaengagemang.
ELLER så behöver jag en PR-byrå.
Det HÄR behöver sambon INTE höra!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Jag har sagt det förr - din sambo är min idol. Men bland dina blogg-bitches har du ännu lite inflytande.

2011-07-04 @ 10:27:01
URL: http://https://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Bloggbitch

jajjemän

2011-07-04 @ 12:13:24
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0