Tredje gången jag försöker att skriva detta inlägg

Fan. Helgen är över. När började den?


Olika förväntningar
Finnpajsaren önskade sig bildblogg ifrån konferensen med bilder på mig dansandes på
bardisken med slipsen runt huvudet. Ingmarie å andra sidan ville hellre se mig nykter
och att jag siktade på att gå och träna dagen efter istället för att vara bakfull.
Om det är facit ni letar efter så kan vi konstatera att Finnen vann. Hands down!
Jag hade ingen slips dock...
Samtidigt så gick jag typ en halvmil eller något innan festandet började så jag antar
att det borde räknas också?
Jag och några få till i 40-årsåldern var med och drog upp festkänslan till max.
Dock var det inga skandaler. Inte ifrån min sida i allafall! Däremot ett och annat mindre
bra beslut. Typ som att ta sig fram och tillbaka ifrån hotellet till Odenplan för att köpa sig
en hamburgare vid trerycket... i taxi. Jag avstod dock att skölja ned det med cava vilket
några kollegor gjorde.




På lördagen tog jag ett tåg hem. Sov på tåget. När jag väl kom hem så beställde jag
blommor till begravningen. På något märkligt sätt så kan det vara ett av få tillfällen då du
bör vara bakfull. Avrubbad och illamående. Hur skulle man annars klara av att förbereda
ett farväl av en vän som inte blev 37 år?

Söndagen så spacklade jag. Dock inte det spackeltips som Finnpajsaren bjöd på!
Nej det var bredspackel. Tyvärr så blev vår murare sjuk så kaminen är inte på plats än
så jag kan inte göra helt klart. Men jag försöker nu att göra så mycket det går utan att
förstöra för honom. Sen var jag och handlade salt. Living on the edge!
Jag såg också en granntant bli omkulldragen av sin lilla gapiga hund. Jag skrattade så att det
skallrade i rutorna!
I morgon blir det Sthlm, tisdag åker jag (kanske) till Växjö, onsdag till Örebro, torsdag KAN
det bli Umeå och fredag tänkte jag ta ledigt för begravningen.


...och NI mina sköna?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Här är det glatt.

2011-01-17 @ 09:48:38
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

Förutom helgens fest (i en lokal mitt ute i skogen med en massa skogstokiga fruntimmer!) så lever jag "La Vida Loca" på kontoret i Göteborg.



Som vanligt då...



2011-01-17 @ 14:17:50
Postat av: petra

jag sitter på kontoret, bryter mot mitt internetförbud och kastar lite lystna blickar åt hållet där mr. S finns. vilken helg alltså...

2011-01-17 @ 14:52:39
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Barbro Binda

Hur skön jag är, egentligen, kan du ta reda på om det blir Umeå på torsdag, eller hur? Älskar dig!

2011-01-17 @ 16:04:10
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: nipe

Försöker landa i verkligheten efter en vecka i Idre. Jobbar skift i tvättstugan. Maken åker till Brisbane och lämnar mig ensam med kidsen, alla miljoner julsaker och ångesten över att semestern är slut.

2011-01-17 @ 22:56:14
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0