Måndag

Jag är lite upptagen nu. Kan jag återkomma till dig?


Nytt rekord
Jag fick en ny kollega i december. Han hade lite tid över och blev satt till att avlasta mig.
Jag bad honom att ringa några av mina kunder och boka upp dem på besök. Jag tänkte
att det kunde sysselsätta honom ett tag + att om han mot förmodan skulle lyckas att få
till det så att han bokade upp något besök så var det ju en ren bonus.
Resultatet var skrämmande! Han bokade upp 80% av de som jag gett honom på en dag...
Lätt irriterat så gav jag honom i uppdrag att ringa på en oprövad kund som vi saknade
erfarenhet av, som vi hade begränsat av referenser mot och som strukturmässigt skulle
vara en perfekt kund för oss, men som är traditionella och svåra att få att tänka i nya
banor. INTE en lätt kund att boka besök på med andra ord!

Denna vecka har jag över 15 st besök hos den kunden. Skall träffa 40 olika personer
och är uppbokad till 130% av min arbetstid. Tack P...TACK!

Det är bara att acceptera. JAG borde ta lektioner av HONOM!


/Da fish

Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Sånt imponerar som tusan på mig. Den killen lär inte ha svårt att ta sig vidare i karriären.

2011-01-24 @ 14:04:52
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0