Personligt omdöme

Igår blev jag utvärderad. Utsatt. Utdömd.


Personligt utvecklingssamtal
Igår hade jag ett första utvecklingssamtal med min nya chef utifrån min chefsroll.
Han hade överraskade nog mest positiva saker att säga och det han absolut ville
trycka på var att han tyckte att min starkaste fördel var att han tyckte att jag var
"lyhörd och otroligt skicklig på att känna in stämningar i gruppen, och utifrån detta
anpassa mitt budskap och vad jag skulle säga".

Igår så stod min sambo och skulle just sätta igång att dammsuga när jag kom
hem. Just när jag kliver in så lossnar nedersta "dammsugarhuvudet" och ramlar
på hennes fot. Hon svär grovt och blir smått galen och säger med vass röst till mig
att "i helgen är det vi som åker och köper dammsugare!"
Jag tar sakta av mig ytterrocken och nickar tyst åt henne. Hon böjer sig ned för
att starta dammsugaren och då ser hon att markeringen står på "Full påse" och
då brister det igen.
"FAAAN! Jag ger mig tusan på att den är full nu och inte suger!"

Om min chef hade haft rätt om mitt omdöme så hade jag ALDRIG gett min
sambo ett fyndigt svar på det där med att vara full och suga...


Idag skall jag titta på dammsugare!
Vad skall NI göra?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

På jobbet får man betalt för gott omdöme.

2011-12-09 @ 10:48:26
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Jag ska på julbord med sambons jobb och bli full.

2011-12-09 @ 12:45:50
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Lussan

Vad jag ska göra? 1) Bli full. 2) Bli full och inte suga.

Korrigering: jag är nog redan smålullig och noterar samtidigt att man tydligen KAN bli full även på tolv år gammalt vin. Nä dra mig på en liten vagn, som vi säger mitt i sugavhållsamheten.

P.S. Duktiga du! Trots att du är så f r u k t a n s v ä r t oprofessionell i vardagsmiljö. :)

2011-12-09 @ 19:53:47
Postat av: Barbro Binda

Hahahahaha, härma Lussan!!! Älskar dig! OCH Lussan!

2011-12-09 @ 21:30:04
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Man hör det man vill höra. ;-)

2011-12-09 @ 22:39:02
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: DD

Erkänn! Du ville bara att hon ska sluta dammsuga och börja suga, men nånstans där i hallen tappade du lyhördheten och omdömmet. Måste varit åsynen av dammsugarmunstycket....eller? ;D



2011-12-13 @ 18:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0