Nattlampa

Julefrid julesmid.


GO!!!
Julen var här och försvann. Själv är jag inne och jobbar några timmar mot bättre
vetande. I morgon så åker vi till Sälen och möter snön.
Alltså så borde jag vara hemma och packa nu. Stället så sitter jag här i lugn och
ro och bara luktar på min kvittoredovisning.

Julklapparna voro legio såsom våra armar digna under dess tyngd.
...alltså ungarnas. Själv fick jag en tröja.


8-åringens rum är nu i princip klart. Det är den där sängen som skall byggas
kvar, och så lite kontakter och strömbrytare som skall på plats.
Igår så fick jag upp hans nattlampa. Han ville ha något unikt som stack ut
och gode vännen R ställde upp och fixade en dödskalle. TYP en 8-åring stor
och sedan målade jag den vit och moterade en LED-list på baksidan.
Kromade vattenrör fick bli distanser så att den kom ut ifrån väggen.
Nu sitter den där!

Så här ser den ut på dagen:


Notera gärna att det vita till höger i bilden är ett normalstort fönster så får ni
en känsla för hur stor denna egentligen är.

Så här ser den (ungefär) ut på natten:

 

Sjukt coolt!

R lär få tonvis med beställningar på lampor efter detta misstänker jag.

Lilleman går redan nu och funderar på om han skall ha en dödskalle,

en krokodil eller kanske ett spöke.

Nehepp... Mmmm...kvittoredovisning.
Jag skiter i att ta med mig datorn till Sälen så vi hörs kanske sen när jag
kommer hem i stället då?

Gott nytt år!!!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: jonna

Ja den var cool!

Trevlig resa.

2011-12-28 @ 23:10:35
Postat av: Barbro Binda

Fiskfjäll. Gott Nytt År! Älskar dig!

2011-12-31 @ 16:46:49
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: mångmamma

Hej!

Hej då för i år och välkommen 2012!

Syns på andra sidan tolvslaget, kram E

2011-12-31 @ 19:13:26
URL: http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Ha det bäst och Gott Nytt År!

2012-01-01 @ 06:16:54
URL: http://blog.nemonisimors.com/
Postat av: DD

Hallådär! Det är nytt år nu. Är du fortfarande i fjällen?



Cool lampa. Garanterat ger den övernattande ungar mardrömmar. Good thinking man ;D

2012-01-02 @ 11:52:25
Postat av: Grannfrun

Not my cup of tea. Men å andra sidan är jag inte heller 8 år med pillisnopp. God fortsättning Niclas.

2012-01-05 @ 10:57:39
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0