Vem behöver fiender med vänner som N'Batha?

Detta inlägg borde ni ha fått redan i lördags. Jag hann inte ens publicera.
Mitt liv behöver en översyn nu känner jag! Förlåt!

Helgbloggen - Pang på pungen i Portugal

Fisken fyller 40. Han har alltid haft den goda smaken att ge sig in först in i de olika
åldrarna som en slags murbräcka (eller labradorvalp) och undersökt potentialen i tiden
åt mig. Som att skicka förtruppen för att se vad som väntar, överlever inte förtruppen
bör man byta strategi.

När män fyller 40 finns den en klassisk strategi som polarna kan luta sig emot: man går
ihop 10 grabbar, köper nätstrumpor, kondomer och ett uppblåsbart får. Packeterar allt i
papper från NK och ger den berörde synligt för 40-åringens eventuella fru, föräldrar och
barn under grabbiga påhejningar.
Ingen kommer att vara särskilt nöjd med presenten utom den för evigt anonyme som på
fyllan utnyttjar fåret under kvällen.


Mobeus Hazelwood Thatheron den tredje. aka: "Bäh".

Själv har jag funderingar. Jag tror inte att det är en lämplig strategi. Jag är någonstans
inne på att göra en kombo. Dels något som Fisken FAKTISKT skulle uppskatta plus något
som kan ge en anings obehag. På uppskattningssidan är det relativt klurigt.
Om man listar saker som jag tror att han skulle uppskatta som jag tror att jag har råd med
finns följande:

En back öl
Gran Turismo 5
---
---
---
Två backar öl
---


Då är obehagslistan mycket mer gedigen och framför allt roligare att skriva:

Ett besök på S&M klubben "den manliga slynan".
Löpar trainingcamp i Monte Gordo
Sånglektioner med Erik Gadd
Kedjad vid grindarna på en Måns Zelmerlövs konsert
Fallskärmshopp
Fallskärmshopp igen direkt efter det första
Masserad av Frank Andersson
Dansa med Frank Andersson
Gå på Måns Zelmerlövs konstert med Frank Andersson
Tandemfallskärmshopp med Frank Andersson
m fl...

En del av planen är också att ha skapat Fisken en identitet på Facebook och med
jämna mellanrum skriva statusuppdateringar i hans namn. En plan som nu pågått sedan
december 2010. En prestarter för denna tvåstegs raket.

Givet är dock att jag för evigt kommer att vara Fisken tacksam för att han är den som
först ger sig in i denna mytomspunna ålder och sonderar terrängen.

Tack, Svenne!


/N'batha M'bwele


Kommentarer
Postat av: Osloskånskan

Grattis herr Fisk!

2011-04-11 @ 05:46:41
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: anneliten

40 är väl ingen ålder på en fisk!

2011-04-11 @ 08:28:55
URL: http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Gå på Måns Zelmerlövs konstert med Frank Andersson...ett strålande förslag!

2011-04-11 @ 08:45:54
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Och jag som har tillbringat helgen med att "fira" *muhahahahaaa* en trettioåring. Fantastiskt roligt. I'm like a uppslagsverk här nu.

2011-04-11 @ 10:10:14
URL: http://finnpajsaren.wordpress.com
Postat av: n'batha

"Fallskärmshopp igen direkt efter det första" är min absoluta favorit. Ren ondska.

2011-04-12 @ 00:08:07
URL: http://www.maxochnisse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0