Livet är lite motigt just nu

För mycket att göra!!! Jag hinner inte ens med att bli stressad!


Service tack.
Jag har stressat runt som en galning på jobbet. Jag har kommit hem sent på
kvällarna, sovit på hotell och farit runt. I fredags kom jag dessutom hem sent
så veckan blev lång  och så har det varit flera fredagar i rad.
DÅ kommer min chef och har synpunkter på att jag "säljer för lite". Jag påpekade
då att jag faktiskt inte är anställd för att sälja mer än jag gör då jag faktiskt skall
affärsutveckla...

Hemma är det kaos. Ungar som är sjuka, fest som skall planeras och dessutom en
mor som skall firas.
"Rätt skönt att allt annat bara rullar på då säger ni"? Nej, nej, nej, nej.
Kvarskatt såklart!
Dessutom så jävlas löneavdelningen så jag får inte kvittoersättningen denna månad
då jag inte lämnade in den i söndags utan väntade till måndag morgon.
Fint.
10000:- jag skall ligga ute med alltså?

BRING-THE-FREAKING-MISERY-ON!
Hur mycket värre kan det bli?



Just ja...motorlampan lyser i BÅDA mina bilar. Den privata för att....ja det är
något oförklarligt fel som Rookkeer snällt nog försäker hjälpa mig att reda ut
och företagsbilens motorlampa lyser för att jag dumdristigt tankat Etanol.
I min Etanolbil.
*suck*
Mc:n måste servas och jag har punka på min cykel så alla fordon jag har att tillgå
är just nu fel på.

"Men renoveringen är ju klar så huset är ju i allafall tipp-topp säger ni då"?
ELLER HUR??? Jotjena...
I lördags när vi skulle ha kalaset för min mor här var det oväntat kallt i huset.
Efter ett tag insåg jag att värmepannan lagt av. Jag testade att starta om den men
olika automatsäkrningar löste ut hela tiden. Nu var det ju iofs flyt att jag fick dit
den där kaminen så att vi i allafall kunde bo här utan att frysa ihjäl.

Att värma badvattnet i söndags till ungarna var ju dock lite old school...


Själv duschade jag i ren jävla självspäkning i 3gradigt vatten. Jag körde en bastu i
typ 120 graders värme innan och sen kastade jag mig i duschen.
Skönt?
Jag somnade vid 01:40 efter den chocken.

Att 5st kunder ringt och avbokat besök och att en kollega fuckar med mig känns helt
normalt just nu. För första gången på många år så överväger jag att säga upp mig.
Bensinmacksbiträde skulle lätt kunna vara ett alternativ som det känns just nu.
Är det någon som behöver en fisk på företaget får ni höra av er.
Jag är bra på organisation, ledarskap, försäljning, marknad och firmafester.

Det kanske är summan av dessa motgångar som gör att jag tvivlar på hur det står
till med sanningshalten i detta mail:



"Lucky day lottery"
Really?


Hur går det för ER då?


/Da fish



Kommentarer
Postat av: MALIN

Det blir nog bra ska du se.

Nu fick du ju kräkt av dig lite. Skönt att du hinner blogga lite om det så vi andra inser att vi har det lugnt.

Men jag tar tacksamt emot en ny chef. Trodde att jag skulle behöva byta jobb för det men nu levererade du en helt annan lösning. Flytta till Skåne?

2011-04-11 @ 15:11:06
URL: http://samalasplanet.blogspot.com/
Postat av: Petra

Börja jobba med mig? Jag behöver lite humor på jobbet.



Det går prima serru. Fick inte tag på min bankman, vilket får mig att tro att skatteverket kommer rövknulla mig utan dess like. Har en chef som frågar MIG om hur dom ska hantera vissa personalproblem på jobbet eftersom vissa rutiner verkar saknas. Bra att fråga vikarien som kommer dra så snart kontraktet går ut. Det är punka på cykeln. Mormor tjatar om barnbarnsbarn. Jag kommer snart strypa en kollega.



Hur jag hanterar det? Jag bakar arslet av mig. Muffins någon?

2011-04-11 @ 16:16:15
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Shit firre, det var en diger lista.

2011-04-11 @ 18:11:40
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Finnpajsaren

Mmmmm... kastruller...

2011-04-12 @ 11:01:39
URL: http://finnpajsaren.wordpress.com
Postat av: mialena

vår vd ska gå i pension i mars...?

2011-04-12 @ 12:37:32
URL: http://mialena.bogspot.com
Postat av: Ingmarie

Plötsligt känns mina 4000 kr i restskatt ganska bra...Jag tror de har gjort fel på SV för alla verkar få restskatt. De ska säkert festa upp pengarna de rackarna. Eller betala sina svinhöga bonusar.



Och hur var det, skulle inte du ta det lite lugnare??????????

2011-04-12 @ 21:29:26
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Barckman

Till mig sa chefen aldrig att jag sålde för lite, bara att jag tjänade för lite...

Men du Fisk, jag har ju sagt åt dig att dra för länge sen? Du är för BRA för det där!



Statoil verkar ju ha "Kaffecoacher". Om Peter Magnusson klarar av det som "KEvin KaffeCoach" så gör du det säkert också.



Men är det ett riktigt jobb!?!?! På riktigt??

2011-04-14 @ 00:24:05
Postat av: skrållan

Jag har alltid drömt om att gå in någonstans där de söker folk och säga: "I'm looking for the least amount of responsibility" precis som i American Beauty.



Hoppas det vänder för dig snart! Typiskt att allt kommer på en gång.

2011-04-14 @ 10:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0