Valrörelsen 2010

Så har den startat igen... Lika spännande som blöjexem.


Vem skall man tro på?
Om du inte går och röstar som har du förbrukat din rätt att leva i en demokrati.

Jag är ledsen om jag låter hård men det är min fasta övertygelse!

Om tillräckligt många skiter i att gå och rösta så kommer utan tvivel Carl Bildt att

avskaffa demokratin och utropa sig själv till president "för att folket ville det"...

och DET vill ju faan ingen att det skall hända. Det finns ju en anledning till att vi
valde honom till den tjänst i regeringen där man tillbringar 300 dagar om året i
ANDRA länder än Sverige.


Men vem skall man rösta på då?

Jag har precis börjat att följa valprogramen på tv eftersom jag för första gången
på väldigt, väldigt länge inte har en klar bild för mig om vem jag skall välja.
Faktum är att i år så har jag inte ens klarat av att koka ned det till att välja
mellan 2-3 st ens.
Det jag HAR kommit fram till är att SD går bort av pga att jag har en hjärna och
då klarar de inte av att tala för mig. Samma sak gäller KD.
Jag har ENORMT svårt för Maud Olofsson som person så därför ligger just nu
centern rätt långt ned på min lista och helt ärligt så skulle de ha störst chans att
vinna MIN röst på att exponera henne mycket sparsamt. Om de skall exponera
henne så är stumfilm att föredra.

Sååå? VEM skall man rösta på då?
"-Ja du kan ju alltid rösta blankt ju!" -sa en kollega till mig.

Sant. Men om inget parti är blankt nog att förtjäna min röst då?


Snälla hjälp mig!
Vilken fråga tycker NI är viktigast i detta val och varför?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tycker det här valet är skitsvårt, jag har inte en aning om vilka jag ska rösta på. Enda jag vet är att KD och SD går fetbort. Sen har jag mina hjärtefrågor, HBT, speciellt transfrågor just nu, frågor som rör studenter och bostadsfrågan.

2010-09-07 @ 14:51:14
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

Modratslakt 2.0 Är det inte dags?



Om nån rakade skallen på vår kära minister Olofsson och sen plockade brillorna av na’ så skulle genast likheten bli mer framträdande, för att inte säga slående, med Mussolinis bronsbyst. Maud, den nya fascismens drottning, Il Duccess! Alla bocka och buga med mössa i hand. Akta den nesa som nu rular vårt land.

Pensionärerna ligger mig varmt om hjärtat.Dom beskattades hela sitt liv och nu beskattas dom på pensionen. Jävla idioti. Resurser i vård skola och omsorg är också viktigt. Sen kan jag gärna se att samhällsklyftorna försvinner.

En sak är klart. Det här är det tristaste valet nånsin. Och tyvärr är sossarna ute på hal is. Här vill dom satsa på nytt bibliotek. GAAAHH!! Såå jävla 70tal.

2010-09-07 @ 16:54:41
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: DD

Min ståndpunkt är: Rösta INTE in Miljöpartiet i en regering! Då får ni själva lista ut vad det betyder ur röstningssynpunkt.



Varför?



Jo för att jag inte kan med ett parti som anser att vi människor är så dumma att vi måste piskas in i ledet. Straffas och tvingas och definitivt inte ges incitament och vägledning. En miljö-diktatur är inget jag vill leva i, inte ens om dom låtsas vara röda i kanten.



Nejtack för rödGRÖN-röra.

2010-09-07 @ 21:41:55
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: n'batha

DD övertygade mig. Det blir miljöpartiet.

2010-09-07 @ 22:15:25
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Huskatt

Mp..för vi måste piskas :)

Seriöst...allt annat vore dumt.



M = nja, inte min människosyn.

C = aldrig i helvetet med den kärringen

KD = HAHAHAHAHAH. NEJ.

SD = inget skratt, bara NEJ!

V = de går för långt.

S = Mona...sorry. NEJ

Fp = om det inte varit för skatterna och deras kompisar...

2010-09-07 @ 23:06:32
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Är helt med dig på vilka som går tokbort! Och precis som du är jag tvetydig. För mig ligger djur, natur, alternativvård och nej till Euron varmt om hjärtat men jag vill INTE ha Sahlin som statsminister.

Förstås inte riktigt DD:s resonemang om att MP ska piska oss in i ledet. Är det inte så alla partier gör? För högern får du ju varken vara sjuk eller arbetslös.Där piskas även den som redan ligger...

2010-09-07 @ 23:20:22
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Fisken

Petra:

Jo jag anade att det skulle ligga högt på din lista. Det är oväntat högt på min också av rent mänskliga skäl.

Grannfrun:

Ha, ha, ha! Bra skrivet! Jag känner samma frustration som du. I denna kommun så har sossarna varit vid makten sedan 50-60 år tillbaka. Det är i detta fall inte positivt. Det som är ÄN värre är att alternativen är lika hopplösa.

DD:

Jag tror att de flesta partier har något tvång/skatt/avdrag som föser oss i den riktning som passar dem. SAMTLIGA partier är väl t ex för vägtullar i Sthlm? Personligen så har jag inget emot att man försöker att få folk att åka miljövänligare men då måste de också skapa realistiska alternativ.

N'Batha:

asgarv

Huskatt:

Jag förstår hur du tänker. Jag har dock samma tvivel om MP som du har om ex FP.

Ingmarie:

Jag håller med dig i mycket.

2010-09-08 @ 09:14:07
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0