Teknikhandikappad

Här kommer en redogörelse för helgen som gått ur en vit, medelålders mans skeva
perspektiv. En riktig kioskvältare!


Kalas
När fredagen kom så var det då dags för den stora utmaningen. 7-åringen hade bjudit
hem 12 st ur "killgänget" i klassen på kalas, dvs 11st killar och en tjej.
på 3 minuter så förvandlades vårt hus ifrån medelklassidyll till sluten vårdavdelning.
Folk sprang, skrek, slogs och t.o.m kastade sig handlöst in i väggarna.
Vi var iofs förberedda på detta men precis som när man rustar inför krig så vet
man inte vad man ger sig in i före man ser det med egna ögon...
Vår stridsplan var att enbart låta de leka oorganiserat i max 10 minuter åt gången.
Vårt styrmedel var mat, godis, snacks, glass och läsk.
Genom att ge dem något att äta nästan hela tiden så lyckades vi ta oss igenom
två timmar utan att några större skador registrerades på varken hus eller på
ungar.
Själv vaknade jag en fantastisk migrän redan på morgonen.

MITT ansvarsområde när det gällde förberedelserna var att ansvara för att få
klart med en skattjakt. 7-Åringen hade varit mycket bestämd på den punkten att
det inte skulle vara någon lam fiskdamm.
Jag tackade lättat ja till den ansvarspunkten och la glatt över handling och fixandet
till sambon och ungarna. Det jag INTE tänkt på var att vi inte har en skrivare...
Så hur gör man ledtrådar till var skatten ligger och hur gör man en karta då om
man inte kan använda foton och utskrifter?







Helt rätt!
Man gör det på old fashion way.
Jag tänkte att om jag gör en ordgåta i stil med låda + dyna + altan så fattar ungarna
förhoppningvis att skatten ligger i dynlådan på altan.
...
...
SEN kom jag på att de är 7 och att alla inte kan läsa...

*FUCK*

Alltså så fick jag rita! Min teckningslärare hade förmodligen skämts ögonen ur sig men
nöden har ingen lag. Alla ungarna fick ju godis så uppenbarligen fungerade det.

Vill ni se hur vi bor?


På skattkartan ovan tillkom såklart 3 röda kryss som märkte ut vart jag placerat ut
de ledtrådar som jag gjort.

Utöver detta så har jag sett Gollob vinna VM-titeln i Speedway mycket välförtjänt.

Hur har ER helg varit?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Haha underbart ju! Gillar att du har lösningar på allt ;)



Jag var ute och festade i fredags, igår låg jag däckad och insåg att nej, det är nog inte så jävla smart att gå ut när man har väldigt ont i halsen och inte känner sig så pigg. Idag ska jag inta Söder.

2010-09-26 @ 10:56:39
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Mariadenheliga

Imponerad av ditt engagemang. Så go du är mot dina ungar.



I fredags hängde jag med min pilotmorsa på en formationsflygning över vackra Stockholm. Om det hade gått att stanna tiden hade jag gjort det. På kvällen hängde jag med Mona och gänget på bloggträff. Hur kul som helst. Jag frågade om någon läste din Dumbas-blogg men det var det inte. Dom tyckte Dumbas lät som en sängrökare, haha! I lördags fiskade jag och familjen. Jag är så mesig att jag kastade tillbaka de stackars liven.



Glad att jag hittat hit. Jag ska försöka övertala tjejerna att du inte är en sängrökare....

2010-09-26 @ 12:02:20
URL: http://limitededitions.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Hade du femma i bild? Det hade du.



Men är helgen redan slut, dags att summera redan? panik

2010-09-26 @ 17:20:49
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: Huskatt

Aha..."Men om du ritar lite själv ska vi se om vi kan få till en ritning av det sen"...brukar ALLTID följas av "Nja..jag ritar inte så bra" och så dyker de upp med en ritning i 3d...jahopp, du med alltså :D



Min helg...hästar, brottning, knackat kattungar, ätit god mat, slöat mig där i mellan, så jo..rätt ok.

2010-09-26 @ 22:34:37
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

blöt

2010-09-26 @ 22:36:10
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: n'batha

Har fiskat regnbågsforell. Tackar som frågar.

2010-09-26 @ 23:45:01
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Cissi

Underbart med dina bilder! Skattkartan med kryss är ju värt att lägga på minnet till vilken vuxenfest som helst!

Själv var jag på en kräftskiva i lördags som gjorde att det var mindre kul att stiga upp imorse när klockan ringde. Sova, sova, sova hade varit skönt.

2010-09-27 @ 09:00:57
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Min helg har varit för kort

2010-09-27 @ 09:43:00
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

Min helg var underbart barnfri. Jag och mannen i mitt liv var iväg. Det var trevlig samvaro och god mat och nice sightseeing i Budapest. Bara sådär alltså, tackar som frågar.



=)



2010-09-27 @ 10:09:16
Postat av: Fisken

Petra:

Ha så trevligt!

Maria d.h:

Tack för draghjälpen! Flyger din mor i formation? FI FAAAAN VAD COOLT!!!

Finnpajsaren:

Nej. Jag tjatade upp mig till en trea ifrån en stark tvåa.

Huskatt:

Ha, ha, ha! Fast ritningar kan jag faktiskt rita. Jag gick en kurs där jag lärde mig konstruktionsritning i ett knappt år.

Grannfrun:

Du skulle ha köpt de där galonisarna som vi pratade om då?

N'Batha:

Du MED? Det gjorde min lillebror också i helgen i Kloten tror jag? Var var ni?

Cicci:

Nej. På vuxna fester skall man inte ha en massa lekar. Det slutade man med på 70-talet när man lekte twister och la nycklarna i en skål.

Ulle:

Då hade vi samma helg du och jag.

DD:

Då hade vi INTE samma helg du och jag.

2010-09-27 @ 14:51:17
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Maria d.h

Coolt och coolt..... Mc är mycket roligare!

2010-09-27 @ 15:16:39
URL: http://Skriver-bara-fel-varje-gång

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0