I helgen intet nytt

Christer Björkman hade fel! I morgon är en EXAKT likadan dag.


Hösttröst?

Jag är inte en fan av hösten. Av alla årstider så är denna utan tvekan den vidrigaste.
Grått, regnigt och säsongen för MC lider mot sitt slut. (Nu har jag inte åkt några
mängder i år heller, men TANKEN på att det tar slut plågar mig.)
Jobbet sätter igång igen och även i år så skall det organiseras om och jag får
tillbringa en månad i onödan med att fundera på vad exakt jag skall göra och om det
är värt att stanna kvar överhuvudtaget.
Som lök på laxen så får jag alltid en rejäl förkylning såhär års och den får jag oftast
3 veckor efter att dagis startar. Förmodligen så har jag alla föräldrar som skickar
sina grönsnoriga ungar till dagis att tacka för det.

I fredags låg jag däckad i feber men det positiva var att det var det sista av denna
förkylning som lämnade kroppen. Redan på lördagen så mådde jag klart bättre.
Lördagen så tog vi det lugnt och söndagen åkte vi cross. Inget nytt.
Inget spännande.



I helgen tog vi också och slutskördade i vårt lilla land. En halv hink med rätt stora
potatisar + vitlök, rödlök och charlottenlök blev resultatet. Några rader med morötter
och ett 10 tal tomater får vara kvar ett tag till.

Jag tänkte en del på att "jag borde blogga" igår men sen kom jag på att jag faktiskt
inte hade något att säga er.
Igår satt den grupp på jobbet som jag tillhör i samtal med en ny chef. Idag så har
jag och samma chef suttit i enskilda samtal. Han vill att jag skall driva en del av
företaget framåt och bli ansvarig för detta. Jag har sagt att jag vill ha bevis för att
jag får resurser och att detta område kommer att prioriteras för att annars kommer
jag inte att ta den rollen.
Please!
Kan nån ge mig lite positiva vibbar?
Jag känner mig som världens största surgubbe!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Du har bara fått ett ton höst i skallen.

2010-09-07 @ 10:37:15
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Finnpajsaren

Hjälpte inte spontanshoppingen förra veckan? I så fall får du åka och köpa nåt igen. Det brukar göra humöret bättre.

2010-09-07 @ 10:41:07
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Grannfrun

Du har en kropp som gör flickor gravida om dom tittar för länge.

2010-09-07 @ 12:29:44
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag håller med Finnpajsaren, shopping på hösten gör en alltid glad!

2010-09-07 @ 13:09:08
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Jag tycker hösten är årets absolut vackraste årstid!

Och efter höst blir det ju vinter..och det gillar ju du :D Tänk stora backar, puder, sol och öl!!!

2010-09-07 @ 15:34:02
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: diana

Om jag skriver det jag brukar säga till maken då han surar, så kan det tas väldigt fel ;)

K****a?

2010-09-08 @ 00:44:51
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Fisken

Ulle:

Jag vet att det är så. Det gör mig dock inte mindre sur att veta varför jag är sur.

Finnpajsaren:

Jag tror att kvinnor svarar bättre på den terapin.

Grannfrun:

HA HA HA! Snällt! Faktum är att för inte för många veckor sedan så såg jag snarare gravid ut själv.

Petra:

:-) Vilket underbygger min tes.

Huskatt:

Du är inet normal! Jo snö gillar jag men det är ju en helt annan årstid ju! Det är hösten jag har problem med.

Diana:

Ha, ha! Ja...speciellt om din man skulle säga så till mig. ;-)

2010-09-08 @ 09:05:29
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0