Gammalt jädra junk

I nästan hela mitt vuxna liv har jag haft mc.


Gula blixten
Nästan varenda hoj jag haft sedan jag började att tjäna lite pengar har varit nya.

Den senaste som jag hade som var några år gammal var en Suzuki SV650 ifrån

1999. Jag fick tömma den förgasaren på vatten hela jävla tiden!

Efter en regnig mc-semester så ruttnade jag, åkte hem, kollade upp vart det fanns

en klipp ny Aprilia Falco (gul) till ett överkomligt pris och ringde och köpte den

på telefon.


Efter den dagen så har det bara stått nya motorcyklar i mitt garage!
Inte så många dock...
Först hade jag en Honda Hornet 600 parallellt med Aprilian för att sambon
skulle få övningsköra. Kul hoj! Stor som en moped och 110 hk.
Sen blev Aprilian stulen och ett sorgeår utan mc inleddes. Till slut så
gick det inte längre så jag åkte till din mc och köpte en ny SV1000.
Den har jag än idag. Den börjar bli gammal nu.

Anledningen till denna fundering är helt enkelt att jag kom att tänka på
detta när jag stod och mekande med 50cc crossen.
Gammalt skräp.


Jag skulle byta en packning till kopplingskåpan på den. Det visade sig att man
var tvungen att montera bort en hel del grejer för att komma åt den.

 

Ja. Ni ser rätt! Jag var tvungen att lossa stötdämparna bak och dra ur hela motor

och drivpaketet ur ramen för att komma åt att lossa skruvarna till kåpan.

Jag hatar att skruva på gamla grejer!
Det är inte det att jag inte KAN skruva. Det är att jag inte har något intresse av att
syssla med det.

 

/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Stackars stackars stackars Firren.



Och stackars lillemannen med öronvärk.



Vem är det mest synd om?????



Jo mig så klart. Jag måste köra bil i 3,5 h rakt igenom all världens O-bygd innan jag är i hemtrakterna igen.



Sluta gnäll och komigennuråva!!! ;D



*KRAM*



2010-09-09 @ 12:11:23
Postat av: Finnpajsaren

Nähä. Inte MC-intresserad idag heller?! Huh?

2010-09-09 @ 12:34:12
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Grannfrun

S.L.U.T.A

2010-09-09 @ 15:00:16
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Vill bara meddela att MITT drivpaket och MINA stötdämpare fungerar utmärkt! Så om du kan mildra ditt hat att skruva på gamla grejer är du välkommen. Älskar dig!

2010-09-09 @ 15:44:21
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Eftersom jag inte kan ett piss om motorer och ärligt inte är så intresserad av att lära mig...du skulle aldrig lärt dig skruva runt på sånna däringa saker.



Och hoppas sonen kryar på sig lite fort så ni äntligen kan komma igång med kuttrasjuet :D

2010-09-09 @ 22:13:35
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Fisken

BB:

BABE!!! Är du ÄNTLIGEN tillbaka? Jag trodde att du fått svårartad björkallergi och dukat under...

Välkommen! Jag älskar dig!!!

2010-09-10 @ 09:00:05
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Lennart

Det här fick mig att undra, står min gamla cykel kvar i cykelrummet? Tror inte jag har varit in dit på de senaste två eller tre åren.

2010-09-11 @ 17:34:45
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0