Följa momentet

The noble art of selfdefence eller hur fan gör man för att få skita i fred?


Kung-fu
Jag tränade Kung-fu 3 ggr i veckan i fem år. Jag blev rätt hygglig på det och ofta
får jag frågan av gamla träningkompisar om jag inte saknar det?
Det gör jag. Men inte fightingdelen egentligen utan snarare saknar jag grisjobbet.
Att ta allt som irriterar en i vardagen, omvandla detta till säckhat, borra ned huvudet
och sen köra skiten ur mitzar, säckar och pads tills mjölksyran riskerar att komma
upp som en vacker kaskad.
På två år så kan de flesta lära sig 95% av alla slag, sparkar, grepp och blockeringar.
Resten av tiden ägnar du åt att dels förfina din teknik, men NYCKELN till att bli riktigt
överjävligt bra fighter handlar om psyke och om att kunna ta alla grejer man har
lärt sig och att kombinera dessa!
Kombinationerna skall bli ett momentum framåt, och om du försvarar dig så handlar
det om att bryta momentumet och helst omvandla det och vända det mot den som
attackerar.

Det får jag nog av i mitt vardagsliv ändå...



Fisk: Nehepp om man skulle ta och göra sig i ordning då?
Sambo: Mmm... *läser någon möbelkatalog*
Fisk: UNGAR! Jag går på toa nu!
Söner: Mmm ok?
Fisk: Ja är det någon som måste gå på toa eller behöver min hjälp så säg det nu.
Söner: Näää... *kollar på tv*
Sambo: Men jag måste till stan och byta overallen lilleman fick.
Fisk: Jag vet. Det var därför jag sa till dem att jag gick på toa.
Sambo: ok
Fisk: Så nu går jag på toa. *står kvar och väntar på det...*
Sambo: Ja fast kan du kolla på detta innan bara?
Fisk: ok
Sambo: Lilleman kom och prova din overall igen.
4-åring: Ok *suck*
Sambo: Vad tycker du? Den är lite stor men den borde passa va?
Fisk: Äh den blir bra! Det är två månader innan han behöver den.
Sambo: ok då kan jag köpa ett par byxor till honom så är han klar.
Fisk: Ok. Det blir fint. Då går jag på toa då?
Sambo: Mmm fast är det något mer som jag skall handla?
Fisk: Nej jag tror inte det?
Sambo: För vi får ju främmande...
Fisk: Jag vet. Det är därför jag försöker att göra mig klar.
Sambo: Ja, ja. Ring om du kommer på något.
Fisk: Ok. *Går in på toa*
Sambo: Hejdå! *stänger ytterdörren*
Fisk: *Sätter dig och slår upp tidningen*
4-åring: Jag är bajsnödig. *slår på dörren*
Fisk: *suck* Jag kommer! Ta andra toan.
4-åring: JAG ÄR FÄÄÄÄÄRDIG!
Fisk: *drar upp byxorna och spolar*
...

Fisk: Jag går och dushar nu!
Söner: Mmmm. *leker med fingerboards*
Fisk: *ställer sig i duschen och låter vattnet skölja*
TELEFONEN RINGER!
Fisk: Kan nån ta det där?
7-åring: Jag tar det!
...
7-Åring: Det var mamma! Du skulle ringa på en gång!
Fisk: *suck*
Fisk: *ringer* Ja det är jag?
Sambo: Vad gör du?
Fisk: Droppar ned golvet.
Sambo: Varför då?
Fisk: Jag stod i duschen!!?
Sambo: Fortfarande?
Fisk: JAAA
Sambo: Du behöver inte låta så irriterad!


Sensmoralen är väl att hur vältränad du än är och hur beredd du är på attackerna
så är det ändå nästan omöjligt att klara av dem om de är synkroniserade.

Famlijeliv. Den nya kampsorten för dig som tycker UFC är fjolligt.


/Da fish




Kommentarer
Postat av: Huskatt

Aha...och du verkar ha "vitt bälte". Man ska inte alls berätta i förväg om toa besök, man går på muggen och låser inte dörren...med lite tur fattar de inte ens att man är där och gömmer sig ;)

2010-09-25 @ 11:30:06
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Petra

Det är när jag läser sånt här som jag inser hur fantastiskt bra jag har det, jag kan liksom göra allt det, utan att behöva planera i förväg.

2010-09-25 @ 12:34:35
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Scener ur ett helt vanligt jävla liv... hej igenkänning.

2010-09-25 @ 15:34:23
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Mariadenheliga

Egentiden kommer.....om hundra år känns det som. Igenkänningsfaktor 100%

2010-09-25 @ 18:47:36
URL: http://limitededition1.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Och du tycker det är jobbigt att träna? Verkar vara en drömtillvaro i jämförelse. Måste du verkligen flagga varje gång du går på toa? jag hade fått krupp! Elvira the cat sköter sig själv. Ja sambon med...

2010-09-25 @ 19:24:09
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: joel

Två ord: Hörselskydd och utedass.

2010-09-25 @ 21:17:42
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Fisken

Huskatt:

Vitt bälte? Tror du att det går att slåss i morgonrock?

Petra:

Jag kan ordna så att du får lite spänning i ditt liv också! Jag kan väcka dig lite random på natten eller hälla ut färg i din säng och sånt så att du inte missar denna upplevelse.

Finn:

Jag är o-unik. Onik.

Maria d.h:

Japp. JÄDRAR vilken flyttfest vi skall ha när den sista ungen flyttar ut! ;-)

Ingmarie:

Jag TYCKER att det är jobbigt att träna. Det är inte så att jag kan välja bort detta.

Joel:

...och stun-gun.

2010-09-27 @ 14:55:28
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0