Fly by

VA??? Är det fredag? REDAN?


Intressantast liv vinner!
Måndag
så jobbade jag hemifrån och så hämtade jag barnen på dagis och på

deras förskola. Klämde även in ett träningspass på gym på lunchen.

När sambon kom hem och vi hade ätit så pratade jag med Fighter Classe som

lovade mig att hjälpa till att svetsa ramen på crossen så vi åkte och gjorde det.

Det tog typ 35 min att packa på crossen, hämta honom och åka till hans jobb.

Det tog typ 35 sek för honom att laga det...

Bra med vänner som kan grejer och som framförallt har verktygen!


Tisdag så åkte jag till Örebro och jobbade. Möten gick i ett och till slut så fick
jag nästan springa till bilen för att vara hemma till 17. Sambon skulle ha möte på
sitt jobb på kvällen så jag fick ta kvällsrutinen hemma. Var dessutom tvungen att
jobba lite hemma.

Onsdag så var jag i Stockholm. Galet mycket internmöten + 2st möten med två
av vårt företags största kunder. Jag lyckades inte vara hemma innan kl 21 och då
fick jag börja med att leka brevbärare och dela ut 12 st inbjudan till 7års kalas.
Mat fick jag trycka i mig efter det...

Torsdag tillbringades även det i Sthlm och i Uppsala. Jag hade ett möte tidigt på
förmiddagen vilket innebar att jag fick gå upp typ när fladdermössen är som mest
aktiva för att hinna förbi Bra Bil. De hade ringt till Volvo och fått ut papper på hur
min bil sattes ihop ifrån början och enligt dessa papper så sattes en två liters
flexifuelmotor i den. De dubbelkollade även för säkerhets skull och det stämde med
motorbeteckningen.
Till sist så la de till att:
"Jaaa inte för att det kändes nödvändigt att kolla egentligen
eftersom de enligt Volvo ALDRIG monterat in en 2 liters bensinmotor i en V50..."

Hem kom jag vid kl 18:30 och då var det mat, läggning av ungar och sedan ut i vårt

garage och plocka ihop crossen. Svetsningen blev jädrigt snygg och när det var målat

så kan man inte ens ana vart det är lagat.



Fredagen kom då. Nu skall jag till Strängnäs på ett större möte och jag får skjuts
av en kollega dit. Anledningen är att sambon och barnen skall på kalas i Sthlm
i kväll och behöver bilen. Själv tar jag tåget till Sthlm efter mötet. Inte för att
gå på barnkals utan för att jobba vidare...och kanske en fredagsöl!

Till sist så såg jag en registreringskylt igår. Ni vet de där personliga?
Den löd: MCMXLII
Någon som har en aning?

Ha en trevlig helg!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Finnpajsaren

Kan vi inte bara bestämma att du inte stressar runt så jättemycket i höst? Tänk på att du är 50+ och inte tål lika mycket längre?!



Och just det, det betyder 1942. Ett år då mycket hände...

2010-09-17 @ 09:18:45
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: ullebengtsson

Jag vinner inte intressantast liv, det kan jag säga. Och min gissning på skylten var penislängd i mm

2010-09-17 @ 10:26:30
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Mariadenheliga

Hörru 40+ finnpajsaren! ;)) Du ska också ta det lite easy! Du har ju rätt många järn i elden du med...

2010-09-17 @ 11:40:48
Postat av: Huskatt

Men f**n vad soft du verkar ha det! Bara chilla runt och latja lite, GÖTT!

2010-09-17 @ 11:44:03
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Petra

Dra ner lite på tempot hörru =) Och Stockholm välkomnar dig!

2010-09-17 @ 12:33:09
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

Stop by.

2010-09-17 @ 14:25:02
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: DD



Min vecka (obs, jag vinner säkert)



mån: jobb,simning, hem, kolla TV och jobba lite

tid: jobb + Ikea, kolla TV och jobba

ons: se måndag

tor: se mån + att jag åkte 4 h för att komma hem

fre: jobb hemma + möte i Glennsville



Serdu, vilket glamouröst liv man lever som egen företagare/konsult. Borde vara straffbart att ha det såhär bra.



2010-09-17 @ 15:04:44
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Kakan

Finnpajsaren, 40+.

?

(nu ska hon få!:)

2010-09-17 @ 17:28:27
Postat av: Ingmarie

I stället för att sitta i bilen eller på möten och jäst, eller lekt hela kvällen, har jag tränat och j-o-b-b-a-t! Lyxlirare!

2010-09-17 @ 22:34:10
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Grannfrun

...åh jag ser att herrn länkar till mig. Det var ju oootroooligt. Jag har ju bara bloggkonverserat med dig i sjuuu år nu, så det var väl dags nu då. Nä jag e inte bitter. Jag menar det finns ju många representanter här på bloggen som är MYYYCKET kvinnligare och roooligare än va jaaag e för faan.

Jag menar dä dä ddä ddä det är ju kul att bara titta in här . I fyra år. I onödan.

Nej jag e inte bitter.

2010-09-18 @ 11:35:24
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Lennart

Förlåt men jag kunde inte låta bli. I Örebro bor min bror, i Stockholm har jag en massa släktingar, i Uppsala har jag bott, i Strängnäs har jag som tonåring suttit och ätit melon vid en väderkvarn som sen brann ner. Fast flera år efteråt.

2010-09-19 @ 14:42:48
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0