Dagens schema

Ja, ja... Det sket sig!


Sömn är för John Blund och andra mesar
Kommer ni ihåg gårdagens inlägg? Det där om att jag skapade ett dagsschema?

Det sket sig!

Det mesta i schemat stämde fram tills kvällen, men istället för att träna så fixade
sambon i trädgården och monterade ihop komposten som stått på vänt ett halvår.
Ungarna ville inte kolla på Bolibompa utan var hellre ute så vi sköt på badet och
jag passade på att gå ut i garaget tidigare för att fixa crossen.
Detta ökade ju vår tid tillsammans på kvällen! Iallafall teoretiskt...

För att när klockan var 20:30 så hade lilleman fortfarande inte somnat. Han låg
och grät och det var helt omöjligt att få ur honom om han drömt, om han hade
växtvärk eller om det var förkylning kombinerat med övertrötthet eller vad det
kunde vara som gjorde honom så ledsen?
kl.21:30 så hade han fortfarande inte somnat utan var ledsen och då flyttade vi
honom till vår säng och sambon la sig brevid.
kl.22:15 ledsnade jag så jag gav honom alvedon och bar upp honom till soffan
och la hans huvud i mitt knä så att i allafall sambon skulle få sova lite om han
skulle härja hela natten.
Lilleman somnade efter 3 minuter och vid 23:00 så bar jag honom till hans säng
och så gick jag och la mig.

Romantik? *fnys*

 

När alvedonen slutade att fungera vid tvårycket så kom han tassande med tårarna

rullandes nedför kinderna. Han gick och la sig i vår säng mellan oss och efter det så

sov vi ungefär 10-20 minuter i stöten fram tills kl. 06:30 när jag gav upp och gick
upp. Då hade även storebror väckts.

Idag så kom det fram att han hade ont i öronen. Vårdcentral är kontaktad och ett
läkarbesök är bokat. Eftersom jag hade denna dag uppbokad så fick sambon
vara hemma denna gång.
"Nackdelen" med detta är att jag var tvuuuungen att åka mc till Västerås eftersom
de var tvungna att ha bilen. Trist.

Jag är så trött så jag vet knappt vad jag heter. Tur att man kan göra mycket jobb
på ren rutin!


Är NI vakna än?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Finnen

Japp.

2010-09-09 @ 12:32:32
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Grannfrun

vad fin du är som tar hand om lillen så sambon får lite sömn.



Stackars dig som får åka MC.. Nu är du väl alldeles bedövad i händerna^^

2010-09-09 @ 15:13:44
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Petra

Vaken och vaken...har varit ute och pratat lite sex med elever (älskar att se deras chockade små miner), samma elever försökte även övertala mig att skaffa barn. Efter att ha druckit ett par drinkar för mycket igår är jag lite sliten just nu och redo att sova.

2010-09-09 @ 16:54:31
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Mariadenheliga

Go du var mot din sambo!

2010-09-09 @ 17:41:40
Postat av: simmelimaka

Vad svarar man på detta?

Att eh, ni har ju redan två barn;)

Att. eh, resultatet av mer romantik kan bli fler barn:)

Fast det är å andra sidan helt underbart.

Men, det där med att sova, det får du göra sen, om några år, efter att barnen blivit stora och flyttat hemifrån.

:))

2010-09-09 @ 18:37:41
URL: http://kuckelikaka.blogspot.com
Postat av: Fisken

Finnen:

Nope!

Grannfrun:

Ja om man åker en stor twin så skakar det så att fingarna vitnar. Du kan inte föreställa dig hur bortdomnad man blir av att hålla i något som skakar så.

Petra:

Ha, ha! Ja jag kan tänka mig det. Extra pinsamt när en vuxen pratar om sex ju.

Maria d.h:

Snäll och snäll...det handlar mer om en överlevnadsstrategi. Om hon inte får sova så kommer JAG att lida av det dagen efter.

Simmelimaka:

JÄVLAR vad jag skall mysa ifatt då!!! :-D

2010-09-10 @ 08:55:37
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0