Partyfredag

Så har veckan gått va? Helt otroligt!


Fredag
Igår klockan 19:10 fick jag ett sms ifrån flygbolaget som beklagade att flyget ifrån
Umeå var försenat som en påminnelse om att jag egentligen skulle ha varit där.
Jag var då på väg till gym och utan tvivel så kändes det rätt skönt att inte vara  på
resande fot just då!

Jag har skrattat åt era kommentarer! Jag ställde ju frågan "vem vill NI festa med?"
i ett tidigare inlägg.
Dantes svar var mest förvirrat och jag skrattade högt åt det medans Mångmammas
var det var som överraskade mest. Vem trodde att en 13 barnsmamma VAR fest? ;-)
Att N'batha och Huskatt siktade in sig på varsin fest där de trodde på orgier, droger
och strippor förvånade i allafall inte MIG.
Anledningen att jag börjat att tänka på det där med fest är såklart att de är FREDAG,
men också för att det är skrämmande kort tid kvar tills att jag fyller 40år!
Vi har löst talat om att ordna en stor fest fast i maj eller juni då det är lite varmare.
Detta för att vi kan då samköra min och sambons fest även om hon är rejält yngre
än 40... (sådär nu blir jag inte ihjälslagen!)
En annan anledning är att gästerna då kan bo på campingen om de så önskar.
Många av våra vänner, bekanta och släktingar är ju ifrån andra städer och hotell
eller camping kommer att vara ett måste helt enkelt.

Trist att INGEN av er i kommentarerna angav att ni ville festa med MIG bara...



När det gäller denna fest så skulle jag behöva era åsikter om vad NI tror är bäst?
Jag har spånat på tre olika alternativ:

1. Fest hemma med typ 40- 50 pers. Någon enkel hemlagad mat och mycket dryck som
    spårar ur framåt natten då 80% har avvikit. Detta alternativ bygger mycket på att vi får
    fint väder då det är helt kört att få en vettig fest inomhus med så mycket folk.
    Risk: Grannarna kommer att hata oss och det blir ett helvete att städa.
    Möjlighet: Bjuda grannarna och få andra att hata DEM. Förmodligen billigaste alt.

2. Fest i festlokal med typ 50-100 pers, ex Skjulstastugan. Catering och mycket dryck som
    spårar ur framåt natten då 80% har avvikit. Detta alternativ bygger mycket på att vi får
    tag i en festlokal där man får vara längre än till midnatt! Väderokänsligt.
    Risk: Det blir ett helvete att städa och väljer vi Skjulsta så lär någon ramla i ån.
    Möjlighet: Hyr flytvästar. Lej bort städningen. Mest flexibla lösningen.

3. Hyr en restaurang med typ 50-100 pers. Restaurangen står för mat och dryck om man
    inte får ha egen bar. Förmodligen spårar det ur framåt natten då 80% har avvikit.
    Detta alternativ bygger mycket på att vi får tag i en restaurang som ligger off i ex ett 
    industriområde för annars lär vi får stänga tidigt.
    Risk: Svindyrt och svårt att hitta någon som tillåter att man festar LÄNGE.
    Möjlighet: Kräver minst jobb och man har möjligheten att ta betalt för drickat senare
    på kvällen.

Vad tycker NI låter som bästa alternativet?





Nu kör vi!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har erbjudit dig att hänga med ut...



Jag tycker nog faktiskt att alt. 2 låter bäst, man kan inte riktigt lita på det svenska vädret. Och lej bort städningen så slipper ni ångest för det!

2010-11-26 @ 10:38:48
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: cyndi

Hyr ett vandrarhem (hela ja) med närliggande lokal långt ute nånstans. Det måste ju inte vara i hembyn. Superkul :-)

2010-11-26 @ 10:41:39
URL: http://cyndisfika.wordpress.com/
Postat av: MDH

Alternativ 4. Åk utomlands!



Oj är då såååå gammal ;-)

2010-11-26 @ 10:54:51
URL: http://missfurie.blogspot.com
Postat av: n'batha

Alt 2 är nog enklast för er medan de övriga två är trevligast för de inbjudna.



Problemet tycker jag är miljön. Nästan alltid är festlokalerna tråkiga och opersonliga och då smittar det lite av sig på festen. Coolaste alternativet vore att hitta en tom lagerlokal eller industrilokal som är helt utblåst och sedan ljussätta väggarna på ett snyggt sätt, ha eldkorgar inomhus (om det är tillräckligt stort) och jobba med lokalen som om det vore blå salen i stadshuset.



Du behöver en arkitekt helt enkelt. Jag vet en du kan anlita gratis. ;)

2010-11-26 @ 11:16:58
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Finnpajsaren

Håller med n'batha att lokalen ofta är sååå boring. Hemma med partytält? Allstå sånt jättestort man hyr? Och en jonglör?

2010-11-26 @ 11:19:33
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Grannfrun

alternativ 2.

2010-11-26 @ 11:19:56
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Alt 2. Å du, jag blev inte förvånad över mångmammas svar. Nu sitter vi ju i varsin ände av landet och är ordentliga, samhällets stöttepelare. Men det fanns en tid, även om det var länge sedan då hon och jag färgsatte delar av stan...My lips are sealed och det hoppas jag hennes också är, även om det är drygt 20 år sedan dumheterna. Kram till alla och trevlig helg.

2010-11-26 @ 13:15:15
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Huskatt

En kombo av 1 och 2.



SV: Beskrivning av gossen i fråga "Man skulle stå så här (händerna högt över huvudet) greppa barren och dra sig upp. Sen ville idioten att man skulle svinga sig ett varv bakåt med raka armar, hoppa ner och så göra om hela skiten igen. Han är störd" Jag är smått böjd att hålla med sonen.

2010-11-26 @ 14:04:22
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: DD

Hyr ett stort festtält som du ställer upp på tomten = väderokänsligt och smådyrt. Bjud grannarna för säkerhets skull.



Ps. Jag har tält och campingvana... ;D



2010-11-26 @ 19:52:46
Postat av: Joel

Fest? Det har jag läst om. Verkar trevligt. Det och vänner...

2010-11-27 @ 09:37:37
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Du som är så ung och rask kan väl köra alla alternativen? En för vännerna, en för grannar som plåster på såren för att de blivit störda och en för restaurangfolket i stället för ny inredning. Men det blir onekligen dyrt... Äh kör ute! Lite regn pajjar förvisso kanske en och annan frissa, men vem bryr sig? Jag kan förresten ställa upp och rasta de livligaste med en löptur innan. Lovar att de kommer att hålla sig lugna sen.:-)

2010-11-27 @ 22:14:58
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Barbro Binda

Du SKULLE ha varit i Umeå? Fan ta dig om du inte hör av dig om du KOMMER till Umeå! :-)

Festen har ni hemma. Partytält på altanen om regnet bestämmer sig för att trilla ner just den dan. Catering, plockmat och annat lättspytt. Välsorterad bar. Bjud in grannarna och annat löst folk. Önska städning i present. Älskar dig!

2010-11-27 @ 23:16:30
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: MDH

Jag vet att du är i 40-årsåldern. Tramsade mig bara. Fyller själv 40 nästa gång. ....och sen får du "berätta" om tutthistorien!

2010-11-28 @ 17:52:57
URL: http://missfurie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0