Fredagens sista suck

Jösses vad jag inte hinner bli uttråkad just nu


Geografi
Jag började i Eskilstuna och sen åkte jag till Solna och sen till Eskilstuna igen.
Mina två hemstäder.
Jag har inte bott i Solna på snart 4år och ändå så känns det helt och hållet som
hemmaplan och jag hittar precis överallt. Idag så märkte jag att det inte är helt
och hållet sant. Jag gick nämligen på torget och ville slänga i mig världens godaste
grillkorv när jag ändå var i trakten av legendariska Korv Ingvars.
Det var sålt...



Jag antar att det är oundvikligt. Förr eller senare så har så mycket ändrats så att det
slutar att vara "hemma".
Hoppas att det dröjer ett tag till. Jag gillar tanken på att ha två hemstäder.


Vart är hemma för DIG?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har också två hem, Tingsryd och Stockholm. Jag brukar säga hemhem om Tingsryd, det är där jag har min familj men Stockholm är mitt hem, även om jag flyttar härifrån kommer jag alltid anse Stockholm som hemma. Jag gillar det, att man kan ha fler än ett hem.

2010-11-13 @ 10:11:18
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: n'batha

Faktum är att jag också förknippar Solna med dig. Varje gång jag passerar tänker, för en microsekund, att jag att jag borde ringa dig och fråga om en fika. Betingade reflexer är underliga. Jag har bott där själv men tänker på det som dina domäner.

2010-11-13 @ 12:46:45
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: mångmamma

Tja, som Marvin Gaye skulle sagt; wherever I lay my hat, that´s my home...

Allvarligt talat; Jag kör ner mina rötter djupt i myllan varje gång jag flyttar till ett nytt ställe (brukar ju ske vart femte år, vanligtvis) men hemhemma är nog Stockholm - även om det hunnit gå dryga sju år sedan jag var där sist!!!

2010-11-16 @ 12:58:11
URL: http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0