Fredagen

Det går så fort så jag hinner inte med


Air

I fredags så jobbade jag i Stockholm. På Arlanda för att vara mer exakt.

Jag såg ett miljöpris i form av en katalysator i glas delas ut till Europark och Swedavia.
De fick det för att de infört ett tvingande kösystem på Arlanda där taxibilarna får förtur
i kundkön om de är mindre miljöfarliga. I deras nuvarande system går elbil först, sen
Gas, sen elhybrid, miljödiesel, etanol osv...
Priset är skitfult men syftet är vackert.



Jag var klar på Arlanda vid 14:00 och jag hoppades ju på att få ta mig hem eftersom
jag knappt sett ungarna denna vecka. Självfallet så ringde VDn och ville ha svar på en
del frågor. Det blev till att åka till Stockholmskontoret istället.
Väl där så fick jag dels ta det mötet med VDn + att en annan kollega ville diskutera
frågor runt ett projekt som jag iofs har påbörjat en gång i tiden men som inte ligger på
mitt ansvar idag. Det är istället min chef som borde ta de besluten. Eftersom jag var
trött, hade hemlängtan och en dundrande migrän så lovade jag henne att jag skulle lösa
budgeten om hon löste problemet. Sen gick jag förbi min chef och sa att vi var tvugna
att finansiera tidigare nämnda kollega till 20% eftersom det kommer att kosta mer att
låta bli. Han nickade bara...

Väl hemma så gosade jag lite med ungarna en timme innan de slocknade.
Jag hade ont. Överallt. Helt slut i både huvud och kropp satt jag och tyckte synd om mig
själv. Då ringde R och sa att han kommer över med några öl.
3 timmar senare satt jag lätt berusad med ett leende.
Den fan blåste mig på en perfekt kväll fylld med självömkan!


Vad gjorde NI i helgen då?


/da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Efter den dagen förtjänar du öl och att bli småpackad!



Eh ja, jag var ute i fredags med några kollegor. Jag skulle ha en lugn hemmakväll igår, det hela slutade med att jag festade och kom hem halv sju i morse. The walk of shame - oh yes. Idag blev det middag med exet och några av hans vänner. Rätt trevligt faktiskt.

2010-11-21 @ 22:59:27
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: fine

det skulle dröja några månader av konversationer på msn innan den platoniska relationen hade utvecklats till något mer, men såhär 6,5 år efteråt känns väntan värt det =D

2010-11-21 @ 23:57:39
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: ejja

Helgen har varit soft som vanligt :) Glott på Idol, japp sån nerd är jag! Tittade även på Robin Hood igår! Helt ok tycker jag allt! Tagit en prom med vovven, färgat håret ännu mer rött. Typ lite sån har den varit den här helgen :) Och imorn fortsätter den lite, för då ska jag och min käraste fira våra 7 år tillsammans :) Vart vi nu hamnar i stadens matvärld! Önskar herr fisk en fin vecka! Kram!

2010-11-22 @ 03:07:18
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: elli

Slog rekord i skräpmatsätande.

Har därför också ont överallt.

Ser fram emot en kväll fylld med prima självömkan. =)

2010-11-22 @ 08:09:01
URL: http://www.elli.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0