Ett uttag ur en vanlig vecka i ett vanligt liv

Jag fattar på fullaste allvar inte att ni orkar läsa det jag skriver?


Social?

Jag har tillbringat 2 dagar i Borås. Tanken var ifrån början att vara en dag i Borås

och en dag i Göteborg och därför så hade jag bokat övernattningen i gbg. Det sket sig...

Igår så "skulle jag bara en snabbis till Borås sen skulle jag tillbaka till Gbg för ett möte

med en kollega som egentligen var den främsta anledningen till resan och sen skulle jag

åka hem strax efter lunch."

Facit: Åkte till Borås och var där direkt på morgonen. Lämnade staden kl 18:00.

Jag kom hem vid 21:45 och möttes av sambon som var på väg i säng. Hon log tappert

och sa att lilleman var frisk nu men att den stora hade fått feber och huvudvärk.

Jaha... Så då är JAG hemma idag då?

 

Så nu sitter jag med en att-göra-lista som är större än Anna Ankas ego och dessutom
så kommer ju denna dag att fucka upp p.ga sjuka barn så jag sitter just nu och ringer
runt bland kollegor och byter möten för att få ihop det.
Jag kommer troligtvis att få jobba fram tills midnatt idag för att ens komma i närheten
av det som jag borde ha gjort fram tills nu.

Är det värt det?
Det som tog tid i Borås är att jag hjälpte två kollegor med ett fel som hade tagit dem två
dagar att lösa för de två. Jag löste det på 6 timmar eftersom jag har gjort ett liknande jobb
i Stockholm för några år sedan, och det innebär att 130 personer kommer att få den
retroaktiva lönehöjningen innan julafton.
Så ja! Jag anser att det var en god sak att offra sig för.
God jul Borås!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Fisken - Veckans hjälte!

2010-11-11 @ 09:20:06
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

Aaaw? Det borde finnas en DF i varje kommun.

2010-11-11 @ 09:33:07
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Fisken = Tomten? Dags att odla skägg?

2010-11-11 @ 09:42:14
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Guldstjärna i himlen!

2010-11-11 @ 10:52:16
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0