Söndag igen

Var det inte det alldeles nyss?


Valborgshelgen
Jo ni förstår barnen hade typ beställt grillad korv till valborg så att det spelade
ingen roll att de redan fått korv på torsdagen OCH på onsdagen pga av ett
missförstånd i kommunikationen mellan deras föräldrar.
Valborg firades i Torshälla [Pieni Soumi] med både brasa och fyrverkeri hos
fiskens bror. Grillad korv till barnen, grillad rostas alt kyckling och potatisgratäng
samt några få mellanöl hjälpte de enorma mängderna med godis att fylla oss.

Min lillebror går att förklara ganska förenklat med en minut av vårt härliga
valborgsfirande. Han går fram till chokladhjulet och sätter 10:- vilket motsvarar
6 st lotter. 10 sekunder senare går han därifrån med toppvinsten vilket tydligen
var en rejält dyr kvalitetschoklad av ett för mig okänt märke.
Han är besviken. Han hade hoppats på kexchokladen.



Lördagsmorgonen väcktes jag av min sambo som skulle ut och gå med J.
Hon kämpar för att komma iform för årets två bröllop som vi är bjudna till.
Jag fick order om att se till att ungarna fick i sig lite mat och att de var
påklädda så att vi kunde åka till Stockholm på 30-årskalas vid 11:30.
Dessutom så var tvättmaskinen klar om 15 minuter...
Som ni redan listat ut så var det bara att gå direkt ur sängen och sätta
igång med sysslorna, och i princip direkt allt var klart och jag fått på
mig kläderna så satt vi i bilen på väg.
Festen var väldigt trevlig men vid 19:30 gav vi upp och åkte med våra
rejält sockerproppade ungar till ett hamburgerhak för att de iallafall
skulle få något mer än fika och grillkorv i sig.

Söndag
Idag så har vi gjort allt det där som finns på "jag gör det sen" listan.
Bland annat så har jag pumpat min cykel, tagit ur batteriet ur MCn,
skurat altanen och oljat in den samt åkt och storhandlat.
När vi var vid K-Rauta för att köpa olja så hade de något slags firande så
de bjöd på grillad korv.
Lilleman: -YES!!! *Höjer armarna och knyter händerna*

5-dagar i streck. Förmodligen kommer jag att få en medalj av scan snart
och nästan lika säkert lär socialen höra av sig snart...



Hur har er helg varit då?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag är typ lite kär i dina ungar.



Min helg var lugn, träffade vänner, latade mig rejält och gick på teater.

2010-05-03 @ 07:53:50
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: cyndi



Jag har ritat en igelkott!

Orkade inte göra så många saker.

Men Fisk...måndag är väl Stora Korvdagen på dagis, eller hur?

2010-05-03 @ 08:49:24
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=cyndi
Postat av: Huskatt

Shit vad korv de mumsat :D

Vad flitiga ni är på helgerna, fattar inte hur ni hinner med allt.

Vi mest lodar runt...;)

2010-05-03 @ 09:23:26
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Finnpajsaren

Jag gissar att Mr Fisk är den som mumsat minst korv i familjen under helgen... ähum.



Jag har handlat kaffe på en mack i E-tuna.

2010-05-03 @ 09:47:02
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: ullebengtsson

Mina barn äter motvilligt korv, inte köttbullar och har just accepterat spagetti å köttfärssås. Var reklamerar man?

2010-05-03 @ 11:01:26
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Fisken

Petra:

Du är förblindad av deras charm. Det krakelerar rätt fort när man umgås med dem.

Cyndi:

Grattis! Vad kreativt!

Huskatt:

Jag vill också loda runt.

Finnpajsaren:

Oj! Kaffe alltså? Här? Hur kändes det?

Ulle:

Av mina barn äter endast hälften av dem köttfärssås. Båda äter korv men den ena bara kokt korv och köttbullar äter båda men den ena vill ha mos till och den andra vill ha pasta. INGEN gillar stuvade makaroner?



Kommer du på det så vill jag också veta!

2010-05-03 @ 15:28:37
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: DD

Min helg var raka motsatsen.



inga barn

vila

inga måsten

vila

lugn och ro

vila

inga barn

inga måsten



osv



Tack helgen var FINFIN! ;D



2010-05-04 @ 08:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0