Sämsta gräsänklingen någonsin

Så sedan 20:00 igår så har jag alltså haft drygt 300kvm hus för mig själv.


What to do?
Alla jag känner hade så klart bokat upp sig igår när jag ringde runt medans jag
åkte hem ifrån Arlanda.
Jag satt i bilen och längtade intensivt efter att sitta i solen på en uteservering med
en immigt kallt ölglas i handen och snacka skit.
Alla hade som sagt bokat upp sig OCH ingen tyckte det var så lockande heller?
När jag kom hem och insåg att i Eskilstuna var det 7 grader kallare och regn så
förstod jag varför.
Så jag satt framför tvn och surade med en mellanöl istället. Chattade med lite
bloggare och surfade energiskt på nätet efter några nya bloggar som inte har
lärt sig att hata mig. Än.

Idag sov jag ut och sen pratade jag en del med N'Bathas bror som har bett mig
om hjälp med en vägg till sin altan. Smörjobb då han har väggen och det visade
sig att han även har plintar. Han har hjälpt mig med lite allt möjligt så det är
klart att jag hjälper honom om han behöver det.
Han kom förbi på en fika och vi satt och diskuterade vad som måste inhandlas.
Det enda han behöver att göra är att skaffa fransk träskruv så gräver vi 5 hål
och sätter ihop skiten.
En timme efter att han åkt så ringer telefonen. Det är Rookkeer/N'Bathas bror:
-Du? Hur ser fransk träskruv ut?

Det visade sig att han stod på ByggMax och de visste inte vad fransk träskruv var,
och tydligen visste inte han det heller.


Bild snodd ifrån byggmax.se

Helt ärligt.
OM ni inte är experter på att bygga och renovera så handla ALDRIG på byggmax.
De är billiga men deras personal är under all kritik och chansen att du åker
därifrån med fel grejer är mer än överhängande.
Jag har själv handlat en hel del där och vid några tillfällen jag var osäker frågat
deras personal som bara rycker på axlarna ELLER än värre visar en fel grejer.
Det är värt de 3-10% i ökat pris att få rätt grejer och att slippa göra om
tycker jag så jag handlar på Beijer eller K-Rauta om jag är osäker på vad jag
skall ha.

Vad är ER åsikt? Var handlar NI helst?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Finnpajsaren

Bauhaus.. don't even go there...

http://finnpajsaren.blogspot.com/2010/02/om-heltackningsmattan.html

2010-05-13 @ 16:14:53
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: Hälsporren

Jag gapar av förvåning: Visste de inte hur en träskruv såg ut på Byggmax??!!! Hur i hela helv...?! Nej, jag tar dig verkligen på orden, ska aldrig handla där om de inte kan något så banalt som sådant.

2010-05-13 @ 18:45:53
URL: http://halsporre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0