Moment 22 i mode.

Hela detta inlägg är resultatet av ett ögonblicks klarsyn. Helt osponsrat.


Ajfåån
Apple är en av de bästa marknadsförarna någonsin. De har gång efter gång
bevisat att de klarar av att plantera ett marknadssug bättre än någon annan.
MEN det som gör att de fortsätter att dra folks intresse är att de är enormt
trendkänsliga.

Ex.
IPhone är en produkt som var skapligt användarvänlig, helt ok som telefon
men den innehöll massor av möjligheter och löften som gjorde att folk inte
bara översåg att den saknade blixt och att kameran var sämre än de flesta
telefoner som SonyEricsson hade ute, att den var sämre än Nokias tele
på IT applikationer och att den var dyrare än sina komkurrenter.
Den var lagom bra på det mesta och den marknadsfördes otroligt klyftigt
så folk hade helt enkelt "cravings" för den.
Många sparade under en lång tid och NU har priset sjunkit så att de ÄNTLIGEN
har råd med en.



Då när "vanligt" folk börjar att handla och Apples volymer skjuter i höjden så lanserar
Apple nästa grej. De VET nämligen att IPhone är gårdagens grej och att early adapters
redan kollar efter något nytt som inte grå massan använder.
Vadå?
Tror ni att det var en slump att Ipad kom nyss?

Moment 22
När något är så trendigt och prisvärt att Fisken överväger att köpa det, då är det
in facto på god väg att vara helt ute.
Om man skulle börja att titta på Let's dance kanske?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha tror att vi ligger på samma våglängd när det gäller trender.



Men Apple är smarta, jävligt smarta när det kommer till marknadsföring. Jag gillar dom för det.

2010-05-14 @ 01:02:25
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: KAKAN

Haha. Jag med. Ett steg efter, hela tiden.

2010-05-14 @ 09:05:18
URL: http://kakans-godis.blogspot.com/
Postat av: Grannfrun

Hmpf. jag har fullt sjå att lista ut vad en Iphone är.

2010-05-14 @ 09:42:45
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0