Så deppigt så att man nästan vill dansa...nästan.

Sätt på stroboskopet! Jag är full nog för E-Type.


Så kommer då regnet...
850:- och jag kommer att stå i ösregn och lyssna på självmordstankar. Om ångest.
Vanlig ångest, ångesten att komma ifrån en arbetarstad, om att sticka ut i en
arbetarstad och framförallt ångesten om att inte sticka ut nog.
I grunden så är det nog egentligen mest rödvinsångest och lite skitnödig pretto
söderångest. Jag menar: Hur jävla mycket ångest skulle man ha som miljonär?

Jag gillar musik som har lite känsla och jag dyrkar musik som verkligen osar av
ångest, ilska och uppdämt vardagshat. Självklart inser jag att musik är ytterst
subjektivt och att bara för att jag t ex tycker att Wiiiieenerbäck låter som ett
skavsår känns så betyder det inte automatiskt att det är dåligt!
Nej så är det inte. Jag skall alltså idag iväg på Kent. Kent spelar i Eskilstuna och
det är fan rätt magiskt att uppleva dem live i Eskilstuna. Så mycket hat-kärlek.
Jag tycker bäst om deras äldre skivor och deras senaste "En plats i solen" låter
som en sömnig Kraftwerk kopia, men jag kommer ändå stå och vråla i regnet.



Så sjung för mig vänner! I Kväll festar vi!
Ha ett öppet sinne för musiken så kanske du också lär dig nått.


/Da fish







Ps. Pojkband, Smörrock, i princip allt som spelas på lu igna favoriter och på Mix Megapol,
alla tänkbara låtar med skåningar, allt som Adam Tensta har haft ett finger med i, all
schlager sedan 1950-talet och givetvis all country undantas naturligtvis eftersom det inte
är lyssningsbart överhuvudtaget... ds.


Kommentarer
Postat av: Huskatt

Personen som..ehe..låter? Har han aldrig kommit igenom puberteten?`Låter ju faan värre än Palm.

2010-07-17 @ 21:17:18
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Aaah! Ska lyssna på dem på torsdag. :-) Fast jag gillar verkligen deras senaste platta!

2010-07-17 @ 22:42:03
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Miss Universum

mmm, arbetarson goes miljonär o all cred flyger ut genom fönstret. tough luck.

hoppas att du är hes i vilket fall. förutom blöt dårå.

2010-07-18 @ 00:14:37
URL: http://missuniversum.wordpress.com/
Postat av: mångmamma

I ditt ps, - håller med om allt!!!

Och Kent, de är bra, även när de inte är så bra!

2010-07-18 @ 16:31:57
URL: http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Men hallå! Sluta va bakis och recensera istället.

2010-07-18 @ 22:32:39
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Fisken

Huskatt:

Ha, ha, ha! Låten är sjukt gammal så jag kan faktiskt inte svära på att Jocke Berg HADE lämnat målbrottet. Jag KAN däremot lova att han inte har barn med sin syrra som de flesta DU lyssnar på har... :-)



Ingmarie:

Smaken är som baken!

Miss U:

Jag kan knappt blogga...så hes är jag!

Mångmamma:

Ja fast i Eskilstuna så är det 50% bättre...Jag har sett konserter på andra ställen och de är sååååå mycket bättre i Eskilstuna.

Finnpajsaren:

Ja, ja... så! Nöjd?

2010-07-19 @ 13:16:21
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0