Våld

"Idag så dränks ju ungarna i våld ju"

För mycket våld? Bajshumor?
Citatet ovan är ifrån min barndom. Tidigt 80-tal när VHS kom med motorsågsmassakern
och andra goa rullar. Jag hörde det även på 90-talet i media angående dataspel.
Förmodligen så är hem och skola (finns de kvar?) lika upprörda över våldet på internet
idag som de var över Ozzy Ozborn på min tid.
För att vara en gammal kampsportare så har jag en märklig inställning till våld kan man
kanske tycka. Jag tycker inte våld är underhållande. Det blir oftast så himla krystat när
ex mitt skräckexempel Steven Segal skall vara våldsam.
Jag menar: VEM tror på fullaste allvar att Hollywoods svar på Roger Pontare skall göra
någon illa?
SKALL det vara våld så skall det såklart vara övervåld så det stänker på väggarna!
Quintin Tarrantino har ju samma förkärlek för detta som jag. Det är ju just detta som
gör hans filmer sevärda.

Bajshumor då?
Jo, mina barn skrattar sig fördärvade när de hittar på något skämt som på något sätt
innehåller ordet "bajskorv".
Nu tror ni att jag tappat alla begrepp och att dessa två skilda saker inte har mer att
göra med varandra än ex "Tv-programmet Idol" och "Hur du hindrar 13-åringar ifrån
att drömma sexdrömmar", men så är inte fallet!
Doodie är en internetsida som N'Batha visade mig in på på 90-talet. Om jag inte minns
fel så skickade han mig "dagens bajskorv" i mail varje dag i flera veckor.



doodie
doodie.com

 

Igår så var jag inne på den sidan och hittade 18 19 sätt att ha ihjäl din chef.
Spelet gick ut på att hitta 19 sätt att ha ihjäl sin irriterande chef på de mest blodiga,
osmakliga sätt du någonsin kan tänka dig.
Jag satt hela tiden med ett stort leende...
Detta beror inte på att jag hatar min chef och vill ha ihjäl honom utan snarare på
att övervåldet är så totalt så att det helt enkelt är underhållande!

Jag vet inte men bortsätt ifrån mina vanor att gå in på sidor som den ovan så anser
jag att jag blev en rätt normal kille. TROTS att jag sett Hellraiser på VHS.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: pubes

sv: haha ja det var jättefel!

2010-01-13 @ 01:50:31
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Det roliga är ju att många moralpanikande föräldrar tillhör generationen som sett Hellraiser på VHS. Jag för ofta långa diskussioner med jämnåriga som tycker att de var bättre förr och det beror på att de glömt skins, kickers, bråk i skogen, daterapes och annat fint som hände då. Puckon.

2010-01-13 @ 10:28:13
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Huskatt

Humor är bra, oavsett vad. Nästan.

6-årlingar har rätt, bajs-skämt är roliga !

2010-01-13 @ 15:58:44
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Åh, jag hade glömt doodie!

2010-01-13 @ 20:31:37
Postat av: Fisken

Pubes:

Story of my life...

Ulle:

Ha, ha! Du har så rätt! Längtar tills jag blir så fördömande! :-)

Huskatt:

Jo, ja fast inte när man sitter i bil i 5 timmar.

Anonym:

Det hade faktiskt jag med.

2010-01-14 @ 08:50:00
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0