Porr? Far & flyg!

Jag tycker inte att sex i annonser är ok. Om man inte säljer sexhjälpmedel såklart!

Ryan Air kör naket
Däremot så har jag en egen högst personlig gräns för vad som är porr och vad som

inte är porr. Jag är inte lättgenerad så lite naket gör mig inget. Faktum är att MYCKET

naket är också ok...

Det är inte så att jag blir upprörd av att se nakna män heller. En kalender på väggen

hos min kvinnliga kollega föreställande mer eller mindre nakna brandmän är inget

som "jag som man känner mig objektivicerad av".

Varför skall jag då bli illa berörd av Ryan Airs kalender som jag läste om i tidningen

Kalendern föreställer (kvinnlig) karbinpersonal i bikini och intäkterna ifrån den
skall enligt dem gå till välgörande ändamål.




Faktum är att det blir jag inte... Jag tycker bara att det är fånigt!
Att dessutom som kvinnan i artikeln jämnställa detta med porr är ju bara
korkat.
Men det tycker jag å andra sidan att Ryan Airs idé är också!
Om Ryan Air vill ge pengar till välgörenhet så har de ekonomi till att göra det
och det finns bättre sätt att göra det på.
Anledningen att de valt detta sätt är att det skapar uppmärksamhet och NU vet
ju även du om det eftersom jag bloggar om det så det funkar ju.

Min synpunkt är att ett kalender visar datum [punkt]
Vill man se naket finns ju internet?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad vore porren utan internet egentligen?

2010-01-11 @ 17:07:45
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Poäng.

Men...om det står mellan "fjantiga pengar" eller "inga pengar" till välgörenhet, då väljer jag fjantig kalender.

Även om det underliggande syftet inte alls är direkt bra.

2010-01-11 @ 23:55:13
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fisken

Petra:

Internet vore 97st nerdiga killar som satt ihopkopplade och pratade om hur snabbt man kan klocka sina processorer utan porren.

Huskatt:

Ah...du har ju rätt, men det går att ta en gratiskalender ifrån ICA, Kommunen eller nån annanstans ifrån och sätta in 22 pund till valfri välgörenhet ju?

2010-01-12 @ 23:20:40
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0