Oväntade problem.

Helgen är här. Som vanligt dyker då det ovanliga och oväntade upp.

Men romatiken då?

Jo jag missade ju att min sambo skulle jobba över i torsdags så min ungskorv

och levande ljus var ju bortkastat. Skam den som ger sig! Jag kylde vinet och
satsade på en romantisk fredag i stället!
När sambon kommer hem har hon ryggskott...
Så sex, kel och tunga lyft kommer alltså inte på fråga. Istället tänker jag att vi
lika gärna kan handla så jag tar med mig småkillarna så sambon kan vila och
jag tänker att jag kan vara lite pedagogisk så jag säger åt killarna att om de
kan enas om ett fredagsmys så köper jag det.
6-åring: POPCORN!
3-åring: Nej...
6-åring: Salta pinnar då?
3-åring: Ostbågar.
6-åring; Nej inte ostbågar, Ostbollar då?
3- åring: Ostbågar.
6- åring: Nej vi tar ostbollar istället!
3- åring: Ostbågar.
6- åring: Meh ostbollar ÄR ju nästan som ostbågar.
3- åring: Ja, jag vill ha ostbågar.
6- åring: Ok vi TAR väl ostbågar då...

Vi åker först till brädården och handlar lite reglar och sen till Coop för att köpa mat.
När vi handlat maten på listan så går vi då till snacksen och det är DÅ det blir riktigt
rörigt!
3-åringen suger tag i en påse med chilliostbågar och jag förklarar att det är där är
starka ostbågar och att han förmodligen inte tycker om dem.
Han blir sur som fan...
Jag lovar honom att han skall få bära påsen när vi väl hittar de riktiga ostbågarna.
Han blir glad igen. Hans storebror blir sur som fan.
Helt plötsligt suger storebror tag i en påse ostbågar i triumf men lillebror säger att
han inte vill ha dem. Han vill ha ostbågar!



Ok. Direkt här anade jag att allt rörde sig om ett gigantiskt missförstånd.
Jag gick och hämtade en påse ostbollar.
Lilleman sken upp som en sol och sa: - JAAAA! Ostbågar!

Är det konstigt att det är krig i Israel?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Jag tror att det är krig i Palestin och Israel för att dom inte har en så klok medlare som FISKEN!!! Alla FN-sändebud borde gå och handla med fisken och avkomma och lära sig lite "medling".



Men...jag känner exakt igen det där. Fast hos mig är det en som vill ha chips och en som vill ha ostbågar. Jag ger mig och köper båda. Jag är BÄSTA mellanösternkonfliktmedlaren. Jag ger alla vad dom vill ha ;D



2010-01-24 @ 12:31:27
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Huskatt

ha ha ha, lite typiskt det där :)



SV: Att vara stöddig och kaxig brukar löna sig. Så...jag skulle vilja ha bildbevis på när DU står på händer. Och eftersom DU självklart är sanslöst mycket bättre på detta än jag, får DU INTE HA HJÄLP AV NÅGON VÄGG.

Jag väntar...sätt fart nu...

2010-01-24 @ 13:30:16
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Huskatt

läskigt nog blir det en "man eller mus"...ha ha ha

http://huskatt.blogspot.com/2010/01/utmaning.html

2010-01-24 @ 15:34:25
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Finnpajsaren

Hahaha.

Barn e bäst. ;-)

2010-01-25 @ 10:25:41
URL: http://www.finnpajsaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0