...men Stockholm har blivit kallt.

Att vakna efter en konferens är lite som att dö.

Lördagen den 16 januari - Dagen efter.
Jag vaknar och får känslan av att det är rätt sent, men jag kollar i den andra sängen
och jag ser att kollegan sover fortfarande och han skulle ju iväg tidigt så det är väl
bara att somna om.
Efter ett par minuter så kommer jag på att det kan vara smart att ta ett glas vatten
så att jag i allafall lindrar bakfyllan så jag tassar upp. Eftersom det är becksvart i
rummet så tar jag mobilen för att lysa upp och då ser jag att kl.07:50.

Fisken: C?
...
Fisken: Du! C!!! Skulle inte du åka tidigt?
C: Mmm? Vad är klockan?
Fisken: Snart 08:00.
C: FAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!
C: RING EN TAXI! JAG PACKAR!

Nöjd över att det inte var jag som hade en timme på mig att vakna, borsta tänderna,
packa kläderna, hämta dator på vårt kontor, ta sig till Arlanda och att checka in så
satte jag mig och beställde en taxi åt kollegan.
Det sista han sa var att jag skulle ta med allt han glömt och sen for han som en
virvelvind genom dörren och försvann. Jag hade inte ens hjärta att berätta för honom
att i princip ALLT hans hår pekade till vänster och att en mössa var att rekommendera.



Efter det så kunde jag inte somna om så jag låg och sms:a alla kollegor som kaxigt
sagt att de skulle äta frukost när matsalen öppnade för att kolla om det var någon
mer vaken. Givetvis så fick jag inga svar.
När jag väl vaknat till lite så tog jag en lång dusch och gick ned och åt frukost. 
Jag var oväntat obakis och jag njöt av att sitta och läsa både DN och SvD tillsammans
med flera koppar kaffe och några mackor. 
Efter en knapp timma började det droppa in folk och historierna om vad som hänt på
natten avlöste varandra. Där och då var jag rätt nöjd med att det enda jag gjorde som
efterfest var att äta en burgare.

Kl.11:45 checkade jag ut och jag tog mig till Odenplan och vidare till centralen.
Det slog mig under min promenad att det förvånade mig hur otroligt bra jag hittade
i dessa kvarter. Fortfarande så känns Stockholm väldigt hemtamt och Solna kommer
nog aldrig att sluta kännas som hemma.
I mars är det 3 år sedan vi flyttade.


Vad är hemma för dig?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: n'batha

Hemma är öster om strängnäs.

2010-01-18 @ 08:54:21
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Petra

Haha låter som en riktigt bra konferens =)



Hemma för mig är min lägenhet, mitt andra hem är R's lägenhet och hemhem är föräldrarnas villa i Tingsryd.

2010-01-18 @ 09:58:05
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Hemma på riktigt, är så klart hos mamma.



Låter som ni hade de latjolajbans :)

2010-01-18 @ 17:19:49
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: DD

Jag måste säga att jag känner mig hemma i Malmö (såklart eftersom jag e född där) men lika hemma i Borås (bott där i 15 år). Jag hittar överallt.



Det märkliga är att det samma gäller för Stockholm (bodde där i 3 år) och Göteborg (jobbat där i 8 år).



Det är en speciell feeling att kliva av tåget på centralen i Stockholm och vandra in i centrum på "mina gator".



2010-01-18 @ 20:45:38
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

N'Batha:

Ha, ha, ha! Var det inte EXAKT där vi (du) sprang vilse?

Petra:

Praktiskt att ha 3 hem onekligen!

Huskatt:

Verkligen? Hemma är INTE hos mina föräldrar för mig. Kanske för att det inte bor i samma hus jag växte upp?

DD:

Du är en äkta världsmedborgare... :-)

2010-01-18 @ 23:34:08
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0