En vanlig fredag i kriget inom familjen.

Tack Rookkeer för klipptipset!

Nintendo Wii
Som ni kanske minns så köpte vi ett i september. Tanken med det var att vi
skulle köpa själva konsolen till familjen och att vi sedan kunde fylla på med spelen
som födelsedagspresenter och julklappar till ungarna.
Tanken bakom detta var såklart att om VI äger maskinen så kan vi sätta reglerna
för hur det används, men vi slarvade rätt mycket med det nu under julen.
Ungarna spelade nästan hur mycket som helst.

Igår var jag hemma med 6-åringen. Han har migrän och feber. Det har ca 30% av
hans klass också eftersom de flesta tog den andra sprutan i början av veckan.
Tydligen så var det otroligt många som fick biverkningar av den.
Lilleman fick den också. Han har inte påverkats alls.
Så jag har endast den större av huliganerna hemma och eftersom jag jobbar så får
han roa sig själv. Därför blev jag lite förvånad när han kom och frågade om han
fick spela Wii. Klart du får sa jag. Då kom det jag minst anat:
-Ok. Bra! Mamma har sagt att vi har infört nya regler för hur länge man får spela
så säger du till när det räcker då?

Jag blev mest förvånad över att han sa nått...



6-åringen fick spela några timmar och sedan ville han sova en stund vilket han fick såklart.
Jag gick och hämtade lilleman på dagis och vi åt middagen som ni såg i ett tidigare inlägg.
Jag hade tyvärr glömt att sambon skulle jobba sent så vi fick äta själva.
Dessutom hade hon ryggskott när hon kom hem så romantiken var helt körd!

Efter middagen så tog jag hand om disk och städning och sedan närmade sig klockan 19:00
och jag gick för att se till ungarna som satt och kollade på bolibompa...trodde jag.
Det visade sig att de spelade Mario Cart.
Jag frågade om jag fick testa och det fick jag ju. Det visade sig snart att jag knappt kunde
hålla undan för 3-åringen och 6-åringen hade jag inte en chans mot om jag inte knuffade
honom av banan.
Så det gjorde jag!
Undrar om sambon också försökt spelat mot dem och fått stryk? Kan vara därför de inte
får spela så mycket längre kanske?

Har NI några regler för sånt här?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: DD

Jag har EN regel!



1. Låt kidsen göra det dom tycker är roligt.



Resultat - MY KIDS LOVE ME! ;D



2010-01-22 @ 12:30:43
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Hm...så länge de själva sköter spel-tiderna inom rimliga gränser, lägger jag mig inte i alls.

Oftast tröttnar dom väl efter en timme eller så.

(svårt att komma med pekpinnar när man själv kan sitta i timmar...)

2010-01-22 @ 13:31:17
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Stormen

Bara spela på helgerna och så får han fuska när han är sjuk.

Äldsta grabben verkar ha vuxit ifrån PS.

En del gör det Katten. :)

2010-01-22 @ 18:46:57
URL: http://doinithardcore.blogspot.com/
Postat av: Huskatt

Hörrö Stormen...spel ÄR ju roligt!

2010-01-23 @ 17:46:46
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: ullebengtsson

Mario Cart...får jag inte spela, ungarna skäms för mig och jag har hört dem berätta för kompisar att "mamma suger på Mario Cart". Jahopp.

2010-01-23 @ 19:20:40
URL: http://https://ullebengtsson.wordspress.com
Postat av: Piratfarsan

Har lite dåligt samvete när 5,5 åringen sitter i timmar och lirar, men det är ju svårt att sätta gränser när man själv kan sitta i timmar. Frun är inte lika glad åt detta spelande (hon spelar aldrig själv) så där har vi lite dispyter ibland. Vet inte hur "farligt" det kan vara, men jag har ju inte tagit så farligt med skada så :-)

2010-01-24 @ 17:02:15
URL: http://piratfarsan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0