Vintern kan också vara jädrigt vackert.

Ibland kan man få de där glimtarna. De där när man nästan häpnar över hur vackert det är.


Vintern.
Sambon sitter som jag kanske tidigare berättat för fullt på nätet och letar efter en billig
sista-minuten resa, eller en budget weekend på varmare ort.
Tydligen har jag vid något tillfälle sagt att "det är klart älskling att du kan åka med din
jobbarkompis någongång om nu hennes man inte vill åka med henne."
Det låter som något jag kunnat sagt.
Hon hävdar att jag också sagt att jag kunde ta hand om ungarna så att hon kunde få
åka själv och ha en tjejresa en långhelg. Det låter också som något jag kan ha sagt.
Hon hävdade då att hon älskade mig gränslöst och att hon tycker att jag sagt att jag till
och med lovat att ta hand om ungarna så att hon kan komma iväg en hel vecka!
Det låter som något hon har drömt.


I onsdags så var jag i Oxelösund a jobbets vägnar och det var en otroligt vacker dag!
Jag kunde inte motstå att fota denna vy där solen reflexterades i den kristallvita isytan
som låg över hamnbassängen och maila den till Kollega T i Göteborg för att skryta hur
fint det var på östkusten på vintern...



Hon mailade tillbaka en bild på en av hissdörrarna i Nordstans köpcentrum med orden
"det är fint här med!".
Hur vinner man mot en sån?


För er som inte tror på mig när jag hävdar att jag bor i vad jag helt utan ironi brukar
att kalla för "Sveriges södrast belägna Årestuga" så tog jag ett bildbevis på det också.




Själv är jag faktiskt inte less på vintern än. Snarare så är jag lite sugen på en sista
minuten resa till Åre eller Sälen. Jag vill åka skidor.

Vad tycker ni? Värme eller skidåkning?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Huskatt

Jag är helt övetygad om att du har sagt, att hon kan åka en hel vecka! För självklart är ju DU den typen av man som vill din kvinna gott och unnar henne lite semester och VÄRME för det är ju skitkallt!!!

Det är 18 grader i mitt hus och det är kallt. Snö suger.

2010-02-12 @ 10:16:48
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Petra

Jag sitter själv och letar billig sista-minuten till solen as we speak. =)

2010-02-12 @ 15:39:15
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Fisken

Huskatt & Petra 2:

Ni har såklart fel, fel, fel...Skidor, bastu och after ski är såååå skönt!

2010-02-12 @ 16:08:17
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Petra

Dum fråga, VÄRME är det enda rätta svaret! Det vet du också Fisken, djupt där inne

2010-02-12 @ 16:28:00
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Oj är det Vi i femman?

På A svarar jag värme och på B svarar jag värme.

2010-02-12 @ 22:23:20
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: ejja

Trots den norrlänning jag faktiskt är, min boplats Hönö till trots, så är svaret VÄRME!!! Och som min kära mor säger - det är tur att vintern är så Vacker. Hur skulle man annars orka med den?

2010-02-13 @ 03:08:06
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0