Ny bil

Jag skulle ju byta jobbets bil redan i september. Av olika skäl blev det inte av...

Men NU är den beställd.
De senaste 3st firmabilarna och mina senaste privata bilar har varit Honda.
Anledningen till att det blivit så är att de känns lite sportiga att köra och de håller bra
utan några större problem.
Nu när det var dags att byta så skulle jag åka och kolla på en likadan bil som jag
redan har. En Honda Accord Combi med Dieselmotorn.
Beskedet jag fick var att de inte finns i Sverige och att det är oklart om de kommer
att ta in några. *fuck*
I Panik så provkördes Mazda (för gubbig), Audi (för klent utrustad), Subaru (för dyr),
BMW (För dyr, klent utrustad OCH gubbig), Mitsubishi (för skramlig och plastig) och
även VW, Nissan, Opel, Toyota och några till provkördes med stigande panik.
Till sist så stod det mellan att köpa en Honda Civic och en tunna glidmedel för att få
in ungar och packning på semestrarna eller...det otänkbara.

Det vart det sistnämnda!


Fördelar:

Miljöklassad

Hyfsat rymlig

Man sitter rätt ok i den

Stora motorn

Kombi

Förvånandsvärt "billig"
Elmotorvärmare med kupéuttag

Larm
Elektronisk startspärr
Laminerade sidorutor
Första förbandskudde

Backsensorer

Regnsensor på vindrutetorkarna

Aluminiumfälgar

Vinter och sommardäck

Spoilerljus

Xeon på både hel och halvljus

Makeupspeglar med ljus?

Insynsskydd och lastnät

Plastmatta i bagaget

Farthållare

Rattstyrda kontroller

Läderratt och växelspaksknopp

Klimatanläggning

Krockkuddar...ÖVERALLT
Urkopplingsbar passagerarkudde

Antispin, antisladd, antikul
Skålade stolar
Gore-tex liknande klädsel
Panelinlägg
Färgkodade lister
Delbart baksäte
Bakre mittarmstöd med mugghållare
Passagerarstol justerbar i höjd
Armstöd fram
Trygghetsbelysning?
Fullt justerbar ratt
Rails
Fack i mittkonsol
590Amp Batteri
High Performance ljudanläggning.
Automatiskt avbländande backspegel
kompass inbyggd i innerspegel
Extra eluttag i bagaget
Delbar dragkrok
Färddator
Motordrivna backspeglar (infällbara)
Elhissar
Fjärrstyrt lås
+ säkert en del jag glömt...



Nackdelar:




Helt ärligt så var det mycket nära att nackdelarna stjälpte hela affären.
Vad tror ni? Kommer jag att få Volvoångest?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Huskatt

Å fy faan, nu är du seriöst GUBBE! Tragiskt och jag beklagar.

jaha...så var eran "Rolig Fisk" till ända. snyft

Du skulle tagit en Mazda ju...

2010-02-08 @ 23:28:40
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: MrKallangs

Min nya volvo v70 flexifuel dricker 1,54 l/mil, kan för endel kännas som en nackdel'http://mrkallangs.blogspot.com/2010/02/iaktagelser-fran-igar.html

2010-02-08 @ 23:53:32
URL: http://mrkallangs.blogspot.com
Postat av: DD

DU!!! Du ska inte dissa en VW Passat, den har också ALLT det där.



Men tyvärr måste jag också erkänna, volvohatare av stora mått, att jag snegalr på den nya V70 Eco-drive. Det är så att det kliar i fingrarna efter att få köpa en sån. Nästan så jag vill sparka mig själv.



Jag tror att du blir nöjd med din Volvo. Jag vet ju av egen erfarenhet att den nya drive-e är en bra motor (turbo diesel is da shit!). Du beställde väl en diesel???? Annars lär du få ångest. TJO!



2010-02-09 @ 08:32:46
Postat av: Petra

Nej men Fisken! Okej att det är en Volvo men seriöst, en VIT bil?

2010-02-09 @ 08:46:30
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Det blir bra. En vovve nu så är det klappat och klart. Äh, jag gillar Volvo.

2010-02-09 @ 10:11:35
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Finnpajsaren

Men skit samma att det är en Volvo! Den har ju fan allt utom internetuppkoppling och strippor. ;-)



Tack för tipset också. Dags för oss också att byta leasing. Vi har en Chrysler Grand Voyager och jag förstår inte att inte alla i hela världen åker omkring i dem. Kolla på den nästa gång.

2010-02-09 @ 10:13:46
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: n'batha

Volvo kör väl alla medelålders män i glesbyggden?

2010-02-09 @ 10:54:55
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Grannfrun

No comments.

2010-02-09 @ 11:10:45
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: mångmamma

Välkommen i klubben.

V.S.K.T.S.T

Vi Som Kör Traktor Som Tjänstebil!

;)

2010-02-09 @ 14:26:31
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Rookkeer

Denna stund har jag väntat på i flera år, välkommen till vi volvo ägares klubb.



Tror du kommer att bli stolt över din bil, det blir man om man åker volvo

2010-02-09 @ 16:49:18
Postat av: Fisken

Huskatt:

Tag MC-kort eller håll tyst...

Mr Kallangs:

What??? Det är E85 va?

DD:

Jo jag vet! Men Passaten kostade 40000 mer och nej jag köpte flexifuelen. 2 liters motorn på 140 hk.

Det var lite bättre förmånsvärde på den.

Petra:

Jag vet...men färgen var typ det ENDA jag inte kunde påverka.

Ulle:

Jag är inte så imponerad av Volvo. Har haft en. 142:a, senapsgul årsmodell 1974.

Finnpajsaren:

Va? Kunde man välja till strippor? :-)

N'Batha:

Ja.

Grannfrun:

Non wanted.

Mångmamma:

Tack. Tror jag.

Rookkeer:

Jag vet att jag har snackat ihop till ditt hån...så njut! Jag bjuder på detta.



2010-02-09 @ 19:11:03
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0