Lill-lördag

Ja vart skall man fira om inte i Jönköping?

Onsdag...tror jag.
Ni som hängt med ett tag vet att mitt jobb gör att jag i vissa perioder har helt galna
arbetstider och att ibland verkar min reseplanering göras av partysmurfen fullproppad
på speed.
Man kan lugnt säga att denna vecka verkar bli en sån.
Idag så började jag dagen i min säng med att kliva upp unt 06:10, för att sen åka till
Örebro på ett snabbmöte. Därifrån åkte jag direkt till Jönköping via Ödeshög på vägar
som INGEN åkt frivilligt på sedan krigsslutet.

Den positiva överraskningen kom igår kväll ifrån vår adminavdelning. De meddelade
då att de bokat in mig på Hotell Savoy i Jönköping. Mina kollegor i Jönköping hade
tidigare skrytit om detta hotell så jag var faktiskt lite spänd på att få se det.
Eftersom jag skulle ut till kunder nu runt midnatt så åkte jag efter middagen direkt
till hotellet för att sova en timme eller två så att jag skulle orka med det.
Till min överraskning så kom hotellrummet inte bara med en (alkoholfri) minibar utan
även ett "minigym".
På väggen satt nämligen hantlar!



Det syns inte på bilden men skivan som sitter ovanför hantlarna innehåller enligt
titeltexten på skivan ""träna med hantlar - en träningsDVD med Henrik Dagård"
Jag har fortfarande lite ont i nacken av det våldsamma skrattanfallet jag fick när
jag läste det så jag har inte vågat titta på filmen än.
Däremot så tränade jag lite med hantlarna när jag vaknade ifrån tuppluren.

Nu är klockan runt 01:00 och jag har precis kommit hem ifrån vår kund. Om 6 tim är
det frukostdags om jag skall hinna in till kontoret i tid.
Jag kände mig lite småtrött på vägen tillbaka till hotellet helt ärligt och jag såg fram
emot att få komma "hem" och blogga av mig och krypa till kojs.
När jag klev in i korridoren så funderade jag dock en sekund på om jag var så trött
så att jag började få nån slags snedtripp.



Jag känner mig lite sliten faktiskt...men jag är hyfsat säker på att det skall vara
så här.


Saknar er och jag lovar att läsa ifatt när jag kommer hem i morgon kväll.
Vilket är ERT favorithotell?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Bomans i Trosa. Inga hantlar på väggarna och ingen minibar men ack så trevlig personal, hemlagat hembakt och hembryggt. Nästan=)

2010-02-18 @ 07:55:47
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: n'batha

Fin korridor. Du skulle ha sett den jag bodde i när jag var på resa i Schweiz. Betong, neon och räffelplåt.



Bästa hotellet? Grand hotell i Stockholm. Var det någon tvekan om den? Hotellfrukosten är något i hästväg (man kan droppa in och käka frulle utan att skämmas med tanke på priserna de tar).

2010-02-18 @ 08:44:51
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Petra

Haha vilken jävla korridor!



Jag är smått kär i Savoy i Malmö, himla härligt hotell. Sen är en halv favorit Nynärsgården, rummen är sådär men vilken personal! Och vilken mat! Man känner sig som en vandrande köttbulle efter en helg där. Men inget slår Grand i Stockholm hittills som jag bott på.

2010-02-18 @ 08:53:31
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Skumt jobb... träffa kunder kring midnatt..?



Favvohotell? Oj, ja kanske Packhuset i Kalmar? Clarion vid Skanstull. Och faktiskt var Stadshotellet i Motala en riktigt bra överraskning.

2010-02-18 @ 09:29:13
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: Stormen

"Partysmurfen fullproppad på speed.."



Hahahaha!!

2010-02-18 @ 11:48:57
URL: http://doinithardcore.blogspot.com/
Postat av: Huskatt

Luktar det havsvatten, sol, sandstrand och städas av någon annan, då kan det heta vad som helst, det är ändå min favorit :)

2010-02-18 @ 22:03:27
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Fanns där inget löpband? Eller åtminstone en cykel? Kasst...

Förutom några flådiga hotell i Bangkok och Singapore så är Hotell Wildbad i Badgastein och SAS Hotell i Beirut riktigt nice. Vilket är det finaste DU bott på som far runt så där mycket? Eller snarare; vilket är DITT favvohotell?

2010-02-18 @ 22:38:03
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: H

Jag åkte en bit av den vägen varje dag i fem år...o folk undrar varför jag blir nervös när det snöar...det var också där jag körde i diket...Nu åker jag åt andra hållet istället o det är mycket bättre.

Hotell bor jag inte på så ofta men gillade verkligen enkelrummen på Amaranten i sthlm. Stoor säng o bra frukost.

2010-02-21 @ 00:33:34
URL: http://hypofysen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0