Habibi

Jag var på bröllop i helgen...igen.


Arabisk prinsessa
Detta är alltså sommarens tredje bröllop. Det första var ett "bikerbröllop" där det
var väldigt opretantiöst och folk med tatueringar över hela kroppen hade pressat
på sig en kostym och dansade till glamrock ifrån 70-talet.
När brudparet kom till festen så gjorde de det i en specialbyggd Corvette.

Det andra bröllopet var min systers bröllop som var raka motsatsen. Det var på
alla sätt "over the top", med viss tyngd på hip hop. När de kom till bröllopsfesten
så gjorde de det till tonerna av Cyprus Hill (Jump) i en vit Hummer.

I helgen var det då dags för det tredje bröllopet och denna gång så klev det vackra
brudparet ur en vääääldigt lång vit limo. Festen hölls på en nordafrikansk restaurang
och temat var arabiskt. ALLA låtar kördes live av ett band, första meningen i låtarna
innehöll ALLTID ordet Habibi, sångaren körde på full reverb och distade så att det lät
som en blandning mellan böneutrop och en som sjunger genom gitarrförstärkare och
ljudnivån var konstant smärtsamt hög.
Som lök på laxen så var låtarna enbart i undantagsfall kortare än 22 minuter...



Knappast mitt val av musik. De som försökte sig på att dansa fick snabbt lära sig att man inte
kunde sätta sig innan låten var klar...och att låtarna pågick för evigt.
Det som räddade mig var att de tydligen inte spelade medans folk åt!

20:12
Eftersom det är ramadan så serverades maten efter solnedgången. I detta fall strax efter

klockan åtta.
En Meze med lite drygt 15 st röror och annat plock serverades kl.20:12 på minuten vilket jag
fick höra var tiden för solnedgången. I drygt en timme satt vi och åt innan bandet tog över för
att spela en dryg timme till.
Fram tills denna tidpunkt så hade alla hållit sig nyktra och druckit vatten för att hedra den del
av den islamska tron som hävdar att man inte skall bruka tobak eller alkohol.
När det stod klart att bandet skulle spela igen så gav jag och fler med mig dock upp tanken
på att hedra tillställningen nykter...
När bandet efter två låtar på totalt 50 minuter tog paus igen så kom 10 nya rätter in.
Då var det nämligen dags för "grillen". Lamm, kyckling, kebab, falafel och gud vet vad.
För att vi inte skulle svälta så kom det även in en sisådär 7-8 röror att ha till.
SEN var det lite mer dans och musik och sen kom det tårta.
Jag gissar att jag inte gått ned i vikt denna vecka...


Hur var er helg?


/Da fish



Kommentarer
Postat av: Huskatt

hahahahaha, rock loss i 22 minuter?! Hm...som jag minns det (eller minns och minns..) så dunkade musiken när man kom (lägger till ett "dit" för att undvika tråkningar) och slutade när det var dags att gå. "vattenpaus" kanske någon gång i timmen...fast det var ju inte bröllop, det var ju bara en vanlig utekväll.

2010-08-30 @ 12:51:56
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: nipe

Hahaha, då har jag alltså en reell chans att komma ikapp en smula... du ska inte gå på fler bröllop i närtid?;-)

2010-08-30 @ 16:49:15
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: DD

Min helg var EXAKT likadan....minus bröllop. Det var en massa habibi och en himla massa mat efter solnedgång och en j---a massa arabisk musik.



Men så har ALLA helögerna varit under ramadan. Skönt att s---en snart är över. =)



2010-08-30 @ 22:21:15
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0